Pokaż listęUkryj listę

Opowiw *** Skazane Drzewo

To niby niepozorne drzewo, w rozległym lesie mieszanym, było metaforycznym, długaśnym gwoździem, dziurawiącym ustalone umysły, niektórych ludzkich osobników.

 

W zasadzie nic złego nie robiło. Poza tym, że rosło w nieodpowiednim miejscu i szumiało przeciwnie, niż ogólnie uznawany powiew. Uznano więc, że jest zarażone od samych korzeni, przez to zaraża innych i trzeba coś z tym zrobić.

 

Powieszono więc na gałęzi martwego ptaszka, owijając lichą szyjkę giętką gałązeczką, wrzynającą swoją cienkość, w ptasie piórka. Była ona drugą metaforą w rzeczonym temacie. Tym razem przewodu sądowego, który miał nastąpić z ustalonym wyrokiem.

 

No i przyszli ludzie i zobaczyli mordercze drzewo, co to nawet niewinne ptaszki, śmiercią częstuje. Przyszli też drzewni sędziowie i w trybie natychmiastowo bez obronnym, skazano drzewo na tortury, bez znieczulenia.

 

Najpierw wyrwano większość liści, później z podnośnika połamano gałązki, na dodatek zdarto korę i na końcu ścięto tępą piłą łańcuchową, by dłużej męki trwały i żeby od korzeni oddzielić. Następnie, jako już martwe drewno, poćwiartowano i spalono.

 

Po imprezie, wszyscy zainteresowani – oraz zwykli gapie, co to przyszli dla rozrywki, by nudnawą codzienność umilić – wrócili do swoich domostw. Nawet niektórzy dostali wiórki dla chomika.

 

***

 

Pewnego dnia, w okolicy stęsknionego pieńka, potężne drzewo, zostało wyrwane razem z korzeniami i przydusiło na śmierć człowieka. Nie miał nic wspólnego z powyższymi zdarzeniami. Po prostu przyjechał z zewnątrz, poszedł do lasu i przystanął na dłużej, by w nieodpowiednim czasie i miejscu, wypatrywać wiewiórek.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Materazzone 2 miesiące temu
    Krótko: fajne!
  • Dekaos Dondi 2 miesiące temu
    Materazzone↔Też krótko↔Dzięki:)↔Pozdrawiam🤠:)
  • ZielonoMi 2 miesiące temu
    Biedak oberwał za niewinność.
  • Dekaos Dondi 2 miesiące temu
    ZielonoMi→Dzięki:)↔Tak to w życiu bywa:)↔Pozdrawiam🤠:)
  • droga_we_mgle miesiąc temu
    Bardzo życiowe. (To komplement :))
    Pozdrawiam ~

    PS: [*] [*] [*] - po 1 dla drzewa, ptaszka i człowieka od wiewiórek ;- |
  • Dekaos Dondi miesiąc temu
    Droga_we_mgle↔Dzięki za komplement w komentarzu, gdzie pierwszy raz ujrzałem zabudowane gwiazdki wyszczególnieniem:↔Pozdrawiam🤠

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania