Pokaż listęUkryj listę

Uparta miłość t.II r. 31[3]

Pełni wrażeń wrócili do kawalerki Adama. Mirka siedziała zafrasowana.

-Wiesz co, tak sobie myślę, czy tu nie ma jakiegoś podstępu; to jest po prostu zbyt piękne, by mogło być prawdziwe.

- Też miałem takie wątpliwości, ale Konrad by mnie ostrzegł. On ponad rok szukał kupca, no a teraz w stanie wojennym mało kto ma głowę i pieniądze do większych interesów. A Pana Huberta czas poganiał. Bądź spokojna, nic złego się nie stanie. Mam tu dla ciebie kolejną niespodziankę. Przed wyjazdem zrobiłem pięć paczek i ciocia Rozalia wysyła teraz co jakiś czas, raz do moich do Stargardu, raz do wujka Józefa. Spotkałem go któregoś dnia i był wściekły. Wyobraź sobie, że wzięli go do osobnego pomieszczenia, zawartość paczki wywalili na podłogę i kazali mu zbierać. Muszę mu to upokorzenie wynagrodzić. Na szczęście były to głównie rzeczy dla dzieci, choć i dla ciebie coś by się znalazło.

-Musimy im to jakoś wynagrodzić. A może byśmy się do nich wybrali?

- A wiesz, gdzie ja bym chętnie poszedł, nawet dziś? Tam , gdzie ładnie grają, zęby z tobą potańczyć.Popatrz na to - rozłożył przed Mirką piękną suknię z czerwonego brokatu. Przymierz!

- W życiu nie miałam czerwonej sukienki - śmiała się żona, ale strój nałożyła. Suknia była jak w sam raz na nią. Zachwycony Adam chwycił ją w ramiona i chwilę wirowali po maleńkim pokoju. Później zaś legli na tapczan, by odsapnąć.Szczęśliwi, zapatrzeni w siebie poddawali się błogiemu zbliżeniu; całkiem już zapominając o tym, że gdzieś mieli wyjść.Piękne, niezapomniane - tu i teraz!

Nazajutrz wybrali się do Bondosów. Igorek miał już prawie dziesięć lat Rósł zdrowo i coraz bardziej przypominał ojca - Błażeja Barańskiego.Rodzinie skóra cierpła na myśl. co by było, gdyby się dowiedział kto jest jego ojcem.Na razie najukochańszym tatą był Tomasz Bondos - dziennikarz, który starał się zachować dystans i rezerwę przedstawiając czytelnikom, to, co dziej e się w kraju.Ciocia Jadwinia i tak drżała o jego bezpieczeństwo i nieraz namawiała, by tę pisaninę rzucił w diabły!Do tego przybył jej nowy kłopot - Tatiana po wybuchu stanu wojennego, wyjechała do Moskwy. Jarek miał jakieś problemy z wyjazdem; z czasem przestał się starać o pozwolenie na wyjazd.~Tym sposobem obaj synowie szukali opiekuńczych skrzydeł matki; do tego mąż i wnuczek! Ciocia osładzała wszystkim żywot wybornymi ciastami, co wpływało na sylwetkę. Ale taką ciocię Jadwinię wszyscy kochali.

Teraz też stół został w okamgnieniu zastawiony, siedli i rozmawiali o sprawach bliskich i dalekich. Wujek nalał wina.

- Wypijemy za to by się każdemu ułożyło tak, jak sobie w serduszku życzy!

- Za zdrowie i pomyślność waszej rodzinki, dodała Mirka wznosząc kieliszek. A co tam u Tomka?

- Do Włoch znowu pojechał. Od czasu, gdy relacjonował stamtąd zajścia po zamachu na naszego papieża, często go tam wysyłają. Języka się nawet poduczył.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania