Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble →*@*→Droubble → Piękny Zapach

  

                                                                     –––//–––

A wtedy zupełnie niespodziewanie, wędrowcy dotarli do tajemniczej krainy, by im uśmiechów na ustach nie brakowało, gdyż strudzeni drogą i zgłodniali byli. Przeto ujrzeli połacie krzaczków różnorodnych, a owoców na nich kiście całe, jakby ich ktoś do stołu szwedzkiego zapraszał. Cudowny zapach (nie przybyłych, gdyż spoceni byli) zakrywał całunem ich nozdrza, aż większego apetytu zyskali.

 

Nieliczni szemrać zaczęli, czy aby nie trujące z uwagi na to, iż ta śliczna woń za bardzo przyciągająca im była.

Jednakowoż głód swój scenariusz dopisywał, nie bacząc na to, co może nadejść kiedyś i o co w tym wszystkim tak naprawdę biega.

 

Zatem większość przykucnęła wygodnie, dary treściwe pałaszując.

Chociaż niektórzy nie stali samotnie, lecz z szacunkiem soczyste kęsy trawili.

Część spożywała dzięki myślom, które się w głowie kołowały, mimo wszystko pragnąc sens zrozumieć. Jeszcze inni, biegali jak te płoche zające na polu, wyżerając przysłowiowe głąby z kapusty. Byli też tacy, którzy zmysłom ufali, pół na całość.

 

Kiedy już wszyscy najedli się do syta, to pomarli.

 

Wtedy Istoty Skrzydlate na tle nieba poczęły szybować.

 

Gdy słońce kryło się za horyzont, wśród najedzonych wylądowały, by zwłoki pogrzebać.

 

A stało się, że jedne ciała śmierdziały, drugie wcale, a pozostałe pachniały, mimo że wszyscy te same owoce spożywali.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Wrotycz 19.11.2019
    Wniosek 1. - nie najadaj się do syta.
    W. 2. - nie wszystko co pachnie jest dobre, jedz z głową.
    W. 3. - Jedzący są śmiertelni.
    w. 4. - ślad zapachowy lub jego brak różnicuje.

    :) Pozdro.
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    Wrotyś→Dzięki.
    Co do punktu: 4→Każdy jedząc miał swoją: motywacje, myśli itp. To nie zapach ich ''rozróżnił'' po śmierci.
    Swoim wyborem zmienili właściwość owocu. Na początku piękny zapach był dla wszystkich.
    To taka →nieoznaczoność Heisenberga jakby trochę:)
  • Wrotycz 19.11.2019
    Jakby nie patrzyć powinni tylko chłonąć zapach, a nie konsumować to, co tenże wydzielało :)
    Piękno zniszczyli w trzewiach... paskudy.
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    Wrotyś→Ano. Łobuzy :)
  • Tjeri 19.11.2019
    W zależności jak jesz (żyjesz), zostanie po Tobie smród lub pachnidło.
    Troszkę za dużo tu wcisnąłeś, jak dla mnie. Szczegóły na poziomie zdania też momentami budzą moją wątpliwości (mam wrażenie, że czasem słowa łączą się wbrew swoim frazeologicznym ciągotkom). Ale i tak fajnie się czyta, teksty - symbole - zagadki, zawsze obniuchuję z przyjemnością :)).
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    Tjeri→Dzięki→Bardziej mi chodziło, o to co powyżej w komciu, ale też fakt, że po każdym co innego zostanie
    Jeżeli chodzi o frazeologię, to tak lubię czasami mieszać... i skończyć pisać mi trudno... czasami:)
  • Tjeri 19.11.2019
    Dekaos Dondi powyżej w sensie w komencie Wrotycz? Ano każdy odbiera własnym szkiełkiem
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    Tjeri→Tz w moim komecie pod Jej:)
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    Tjeri→Rzecz jasna, że każdy inaczej:)
  • Tjeri 19.11.2019
    Dekaos Dondi
    Aa, pokręcone :D, ale się łączy
  • Piotrek P. 1988 19.11.2019
    Niesamowite opowiadanie! Krótkie historyjki, a bogate w treść, czyli właśnie takie smaczne i soczyste drabble, należą do moich ulubionych. Mogą być z różnych gatunków: komedia, akcja, surrealizm, a nawet surrealistyczna komedia akcji. 5, pozdrawiam :-D
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    Piotrek P 1988→Dzięki→Miło mi, że się podobało:)
  • JamCi 19.11.2019
    Jasminum mi się skojarzyło.
    Czasami jest coś pomiędzy "jest" a "nie ma".
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    JamCiówna→Dzięki→Ciekawie rzekłąś→pomiędzy ''jest a nie ma''.
    Bardziej mi chodziło o to, co pod pierwszym komciem. Ale nie tylko o to:)
  • JamCi 19.11.2019
    Dekaos Dondi no rozumiem. Ale z tymi pachnącymi mnichami też tak było. Konsekwencja wyboru.
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    JamCi →Akurat jestem. Film oglądałem dawno temu, to nie zajarzyłem. Muszę obejrzeć jeszcze raz:)
  • JamCi 19.11.2019
    Dekaos Dondi zobacz. Przepiękny.
  • Dekaos Dondi 19.11.2019
    JamCi →Zobaczę:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania