Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble→*@*→Droubble→Nieroztropny Rycerz

                                                                    —?/––

  

W owym państwie wredne smoczysko, spokoju ludowi nie daje. Fruwa nisko, wiatry skrzydłami puszcza a nawet się zdarzy, że zrobi brzydko na głowach mieszkańców. Nawet na tych z obejścia króla. Nic dziwnego, że dochodzi do rozmowy.

 

–– Rycerzu. Widzę żeś rozległy w barach.

–– U siebie też potrafi wypić –– dopowiada błazen.

–– Cicho błaźnie… oj rycerzu… widzę, że ci chuć zbroję postawiła jak namiot, chociaż z żelaza.

–– Chuć z czego innego, o panie. Zapewne chcesz, bym smoka unicestwił… lecz ośmielę zapytać, czy rękę twojej córki –– co przy tobie stoi jak i stoi mój… nie ważne –– po robocie dostanę?

–– Coś niezgrabnie mówisz, dzielny woju. Nie tylko rękę, ale całą resztę, co niezbędna w pożyciu pozyskasz.

–– Ależ tatko! Jam kocham innego. To co… na próżno z balkonu się powabnie spuszczała?

–– Cicho mi tam. Tu o sprawę wagi państwowej chodzi. No co zacny rycerzu. Umowa stoi?

–– O panie. Przecież widzisz, że nie tylko umowa mu stoi –– dopowiada powtórnie stańczyk.

 

*

–– Rycerzu, cóż ja widzę. Głowę smoka przytachałeś.

–– Uśpiłem go eliksirem i ściąłem.

–– Mniejsza o szczegóły. Weselisko trza szykować. Córko, ubierz się wreszcie.

–– Gorąco tatko. A muszę?

–– Musisz. Póki co.

 

*

Smok wtranżala wszystkich biesiadników i pozostałe wesele.

Wprawdzie nie ma głowy, ale dwie mu jeszcze zostały.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Piotrek P. 1988 03.03.2020
    Ciekawy i zabawny tekst z zaskakującym zakończeniem, 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 04.03.2020
    Piotrek P.1988→Dzięki:)→Pozdrawiam:)
  • Anonim 03.03.2020
    Chce się krzyknąć: smoku, zacznij używać kroku! :)
    Bo jak dobrze pochędoży, to z innymi się ułoży :)

    Fajny tekst nawiązujący (nie tylko Twój) do WYDARZEŃ. Tak to czuję.
    I dialogi stylizowane na dawne i humoru nie brak. Podobało się.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 04.03.2020
    AG→Dzięki:)→No faktycznie. Nawiązuje do czegoś... szczególnie z ''głowami"→Pozdrawiam:)
  • Bajkopisarz 03.03.2020
    Świetne! Jak to nie można smokom ufać, a co trzy głowy to nie jedna :)
  • Dekaos Dondi 04.03.2020
    Bajkopisarzu→Dzięki:)→Trza było trzy i spokój byłby:)→Pozdrawiam:)
  • Shogun 04.03.2020
    Bardzo dobry i zabawny tekst. Uśmiechałem się przez cały czas, gdy go czytałem. Zakończenie jak zwykle nietypowe i zaskakujące. Smok wszystkich wykiwał :D. Ode mnie 5.
    Pozdrawiam :).
  • Dekaos Dondi 04.03.2020
    Shogune↔Dzięki:)→Nie bez przyczyny:)↔Pozdrawiam:)
  • Pan Buczybór 04.03.2020
    Jaki smok, jak hydra... Pan rycerz to widocznie amator i chuć mu przysłoniła wielogłowość potwora. Bardzo fajne, sympatyczne drabble, choć humor możnaby uznać za odrobinę wulgarny :)
  • Dekaos Dondi 04.03.2020
    Panie Buczyborze→Dzięki:)→Ależ wulgarny?→Jeno delikatnie frywolny:)→Pozdrawiam:)
  • Marian 04.03.2020
    Tak to się kończy, gdy ktoś spaprze robotę.
    Fajny tekst.
  • Dekaos Dondi 04.03.2020
    Marianie→Dzięki:)→Otóż to właśnie:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 04.03.2020
    I ja tam byłem i mózg i wino piłem. Koniec zawsze wieńczy dzieło.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 06.03.2020
    Pasjo→Dzięki:)→Ano wieńczy:)→Jakoś zawsze:)→Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania