Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔Cíϲհɑ Ɲօϲ Ƥɾҽzҽղեօ́ա

Śnieżne lśnienie emanuje z migoczących, ozdobnych sań. Wraz z zaprzęgiem reniferów i kierowcą na koźle, zawisły nad celem. Gdyby spojrzeć z dołu, można by ujrzeć księżyc, między rogami pierwszej i drugiej pary zwierzaków.

Jest cicha noc. Nie ma kto zakłócać, rozdawania prezentów.

Ofiarodawca z tobołkiem na plecach, dobrodusznie sapiąc, schodzi po drabince utkanej z małych gwiazdek.

Obraca kilka razy, lecz nie narzeka. Dobry z niego gwiazdorek. Skrupulatnie wykonuje polecenie, usłyszane od Szefa.

„Pamiętaj! Masz zostawiać prezenty, wyłącznie przed tymi chatkami, w których wnętrzach są zupełnie grzeczne dzieci’’

Odlatującym saniom, macha skrzydełkiem na pożegnanie, kamienny aniołek, stojący na jednym z nagrobków.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • Onyx 21.12.2020
    Sympatyczny drabbelek.
    Zupełnie grzeczne dzieci - lecz czym jest "grzeczność"? Czy "grzeczność" w ogóle istnieje? Bo przecież wszystko jest szarością... Nie ma ludzi dobrych i złych. Są tylko mniej szarzy i bardziej szarzy. Bo właśnie świat opiera się na różnych odcieniach szarości.
    Podoba mi się.
    5
  • Dekaos Dondi 21.12.2020
    OnyX↔Dzięki:)↔To raczej taki ''czarny humor", zważywszy na ostatnie zdanie.:))↔Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 21.12.2020
    OnyX↔A to rzekłaś, to całkiem słusznie:))
  • Piotrek P. 1988 21.12.2020
    Magicznie nostalgiczna i klimatyczna opowiastka z zaskakującym zakończeniem. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 21.12.2020
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Można tak rzec jak rzekłeś:)↔Pozdrawiam:)
  • Józef Kemilk 22.12.2020
    Mocny koniec. Bardzo dobry tekst. 5
  • Dekaos Dondi 22.12.2020
    Józef Kemlik↔Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Orchid.Solma 27.12.2020
    Czytając, myślę sobie, jaki piękny obraz Gwiazdora. Końcówka! Kobieto, czytałam 2 razy. Pierwszy raz, sądziłam, że wzrok mnie zawodzi. Drugi wstrząsnął dogłębnie. Poprostu pięknie!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania