Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Chomik

[O→CHOMIK]

̰

 

Jestem trupem. Zmarłym mordercą. Stoję w szarym pomieszczeniu. Na stoliku biega chomik w kołowrotku. Obok siedzi Postać.

– Tu zacznie się twoja kara.

– Ale...

– Czas ''ale'' przeminął. Widzisz chomika?

– Widzę.

– To dobrze. Bo za chwilę, znajdziesz się tam gdzie on. Gwałt, dźgnięcie nożem, podcięcie gardła. I tak w kółko. Zaprzestanie niemożliwe. Uwierz na słowo. To będzie coraz bardziej męczące. Wiele razy się porzygasz. Ale to tylko połowa kary. Mniej dotkliwej.

– Mniej?

– Najgorsze będzie to, że nie będziesz świadomy, kiedy się kara zakończy i czy uzyskasz przebaczenie.

– A jeżeli nigdy?

– To będziesz wiedział, że jesteś w piekle, by wiecznie powtarzać swoją zbrodnię.

=============================================//===============================================

 

[O→CHOMIK - 2]

Jestem trupem. Zmarłym. Nikogo nie zabiłem. Stoję w przytulnym, słonecznym pomieszczeniu. Na stoliku biega chomik w kołowrotku. Obok siedzi Postać.

– Tu zacznie się Twoja nagroda.

– Fajnie mi.

– Mnie też miło. Widzisz chomika?

– Widzę.

– To dobrze. Bo za chwilę znajdziesz się tam gdzie on. Podchodzisz do głodnego. Ofiarowujesz mu chleb. Zamieniasz z nim kilka miłych słów i wracasz do swoich zajęć. I tak w kółko. Uwierz mi. To bardzo przyjemnie, powtarzać swój dobry uczynek. Odczuwać z tego tytułu, bezgraniczną, czystą radość.

– Ale...

– Spoko. Bez obaw. Nie będziesz wiedział, kiedy nastąpi koniec nagrody, żeby się lękać, że już za chwilę.

– Hmm.

– R̲o̲z̲u̲m̲i̲e̲m̲ ̲ ̲ ̲ ̲

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Marian 27.02.2019
    Otworzyłem, przeczytałem i nie zrozumiałem.
    Ale zabawa słowem niezła.
  • Dekaos Dondi 27.02.2019
    Dzięki Marianie. Pozdrawiam
  • Wrotycz 27.02.2019
    Taa... niewiedza jako kara lub jako nagroda.
    Dobre w takim rozwiązaniu:)
    Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 27.02.2019
    Wrotycz Dzięki. Nieustanne powtarzanie - nie ważne czego - może doprowadzić do szaleństwa.
    Tym bardziej nie wiedząc, kiedy to się skończy. Za rok, za 10 lat, za 1000 lat...
    Druga nagroda - też jest karą, w takim sensie.
  • Wrotycz 27.02.2019
    Dekaos Dondi, fakt, ale jakby przyjemniejszą, nieprawdaż?
    Taa do szaleństwa albo do totalnego zobojętnienia.
    A co chciałeś przez to powiedzieć?
    Nie czyń dobrze, nie czyń źle?
    :) Nietzsche - "Poza dobrem i złem"
  • kalaallisut 27.02.2019
    Hmm każda czynność monotonnie powtarzana, z automatu jest karą. Ciekawy odnośnik do chomika w kołowrotku.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania