Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble **** LƁղƊ↔43↔Ɲɑ Ƥoϲząեƙմ ҍყł ՏʍɑƖҽϲ

Smalec niecierpliwie oczekiwał noża.

 

W końcu zanurzył go w mazi, posmarował tłuszczem skibkę chleba, posypał solą, opluł, bo taki miał zwyczaj, lecz zamiast do ust, włożył do kieszeni. Przy wyjmowaniu klejącej podszewki, poczuł na dłoni moment ślizgu, który uzmysłowił mu, że miał iść na lodowisko.

 

Dzieci grały w badmintona. Kątem oka ujrzał białe mignięcie. O! Lotka! Przecież planował nabyć kupon totolotka.

 

Na ulicy niósł papierek w ręce, by nie zapodziać. Wtedy jeszcze nie wiedział, że trafi szóstkę. Nagle zobaczył faceta przedzierającego się przez krzaki. No jasne. Miał w domu zrobić porządek. Podrzeć i wyrzucić niepotrzebne szpargały. Odruchowo, przedarł co trzymał.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • Anonim dwa lata temu
    Gra słów. To lubię.

    Pozdrość.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Antoniuszu↔Też:)↔Pozdrawiam:)
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Troszkę za szybko uciąłeś. Przydałoby się jeszcze kilka przygód. Wychodzi na to, że strata wygranej to już koniec i kropka. A przecież życie jest takie ciekawe! Można sobie chleb posmarować smalcem i włożyć do kieszeni...
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Trzy Cztery↔Dzięki:)↔To przecie drabble:)↔Poza tym czytelnik wie, że stracił. On niekoniecznie. Mógł przedrzeć i wyrzucić. A nawet gdyby... to z tekstu jasno nie wynika, że by się przejął:)
  • szopciuszek dwa lata temu
    Fajna gra w skojarzenia. Nie zwróciłam uwagi, że to drabble, ale długość mi pasowała. Trzymaj się, Chaosku :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szopciuszku↔Miło znów Cię widzieć. To fajnie, że tak rzekłaś. Póki co, jestem tu jeszcze?:)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szopciuszku↔Przeczytałem ów tekst, co poleciłaś mi. Jam nie żałuje. Fajny pomysł z okularami.?:)↔Gdybyś chciała, to zerknij na mój?:)
    https://www.opowi.pl/rozalkowy-dziwny-swiat-a45405/
  • Szpilka dwa lata temu
    Roztargnienie, zawsze lepsze od demencji, a milion? Bez niego też można fajnie żyć. Dekaos, pomysłowe ??
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szpilko↔Dzięki:)↔Oczywiście, że można. Jeszcze jak, nawet?:)
  • Poncki dwa lata temu
    Skup się Smalec, skup się!
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Dzięki:)↔Faktycznie, się skupił chyba?:)
  • Wrotycz dwa lata temu
    Znamienny tytuł, Dedusiu. Rzecz o kreacji. Jak coś w jednej chwilce powstaje. Powstaje na bazie skojarzeń.
    A czym jest ten pierwszy smalec domagający się noża? Smalec... hm, olej w głowie? :) Spoiwo, które nóż (wybór, wola Autora) tnie i rozsmarowuje. Czyli wycina najpierw coś z wyobraźni, a następnie po stronie nią maże :)
    Literatura jak kromka (skibko-strona) którą co rusz Autor ozdabia... powstającymi skojarzeniami.
    Jak one, te skojarzenia się rodzą? Słowo ciągnie słowo. Racja, tez tak mam :)
    Udany, autotematyczny kawałek.
    Pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Wrotyś↔Dzięki:)↔Tytuł nie przypadkiem taki. Cała reszta też. Łącznie z opluciem... lotką... i tym, że właściwie nie wiadomo, co było dalej. Twoje rozmyślenia, też ciekawe dla mnie?:)
  • Wrotycz dwa lata temu
    Pluje, bo jest zbyt autokrytyczny. Lotka niezbędna w tej grze, grach w zasadzie. W badmintonie bez niej nie zagrasz, a jako część symbolu natchnienia (skrzydło i lotki) absolutnie poecie potrzebna.
    Twórczość kwitła, ale jakiś facio przedzierający się przez metaforyczne krzaki - mocno je skrytykował. Twórca podarł kartki, które były jego kuponem do wielkiej sławy.
    Co będzie dalej? A ktoś zna przyszłość? Wszystko może się zdarzyć.
    :)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Super tytuł. Creatio ex smalco.
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Dzięki:)↔Tytuł jest tu istotny?:)
  • Marian dwa lata temu
    Faktycznie, na początku musiał być smalec, żeby coś takiego wymyśleć.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Marianie↔Dzięki:)↔Za zmyślny komentarz. To tekst metaforyczny jeno?:)
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Dobre! Umiesz robisz cuda z prostych rzeczy. Pozdrawiam 5
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski↔Dzięki:)↔Takiego komcia, to jam jeszcze nie zaznał?:))
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Witam w Bitwie!
    Miłej lektury i dobrej zabawy z Literkową.
  • Urszula Pieńkowska dwa lata temu
    Jak zwykle mistrzostwo świata ?

    Gratuluję i pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Urszula Pieńkowska↔Dzięki:)↔Aż żym spąsowiał w speszeniu swoim, po takim komciu:))?
  • LBnDrabble dwa lata temu
    Zapraszamy do głosowania:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/ Pęć drabble i tylko 500 słówek do zaczytania.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 28 czerwca/wtorek/ godz. 23.59
    Literkowa
  • Aisak dwa lata temu
    Na początku byl sMalec. Wziąl ostrze, rozsmarowal się po gładkiej rzeczywistości ząbkowanego czasu, by zanurkować w czarnej nicości zwanej kieszonką. Od tego momentu czasoprzestrzeń doznala przebiegunowania, albo przebiegunki.
    Rozdarta przyszłość potoczyła koło w przepaść.

    Pierwsza myśl po przeczytaniu. Msm nadzieję, że się nie pogniewasz. Na początku była świnia :]
    Pozdrawiam Dekaosie ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Aisak↔Dzięki↔"sMalec"!!↔Lubię nietuzinkowe interpretacje:)↔Hmm... fakt, świnka wchodzi w rachubę, lecz smalec dotyczy początku tekstu, a nie początku jako takiego↔Pozdrawiam?:)
  • Aisak dwa lata temu
    Wiem!?
  • Margerita dwa lata temu
    No i nici z wygranej
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Margerita↔Dzięki:)↔On nawet nic z wygranej nie zyskał :~)↔Pozdrawiam?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania