Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble - Dobry Uczynek

Szmaciana Lalka siedzi oparta o samotny domek. Przed chwilą strasznie padało. Ciało doszczętnie przemoknięte i zimne jest przyklejone do ściany. Marzy o tym, by móc się osuszyć w ciepłym miejscu, gdyż odczuwa przenikliwy chłód. Wielu przechodzi obok, ale każdy jej nie widzi lub nie chce zauważyć, gdyż bliższa koszula ciału.

Nagle smutną twarz, rozpromienia radosny uśmiech nadziei. Dobry człowiek przystaje.

– Biedna tyś. Widzę, że bardzo cierpisz. Masz za dużo w sobie wody.

Bierze ją w swoje dłonie i z całych miłosiernych sił, wykręca. Odkłada z czułością na miejsce i odchodzi.

Słońce wyszło za chmury. Ciepłe promienie ogrzewają martwe ciało Lalki.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Wrotycz 27.01.2019
    "Bierze ją w swoje dłonie i z całych miłosiernych sił, wykręca. Odkłada z czułością na miejsce i odchodzi. "
    Cały tekst można odczytać metaforycznie, a wtedy powyżej cytowane zdanie nabiera bardzo mocnego znaczenia. Każe zastanawiać się, jakimi metodami można pomóc innemu.

    Ale nawet w odczycie bezpośrednim (prawdziwa lalka i bohater przedłużający jej przedmiotowe istnienie) jest zawarte dobro, takie zwyczajne, pozwalające wierzyć w człowieka.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 27.01.2019
    Dzięki Wrotycz za dłuższy komentarz. Pozdrawiam
  • Pasja 27.01.2019
    Witam
    Doskonałe zobrazowanie wątpliwej sytuacji na drodze pomocny i potrzebujący . Czasem pomoc bywa szkodą i trzeba znać potrzebę obdarowywanej osoby, aby nie przedobrzyć.
    – Bieda tyś?... bo może dotyczyć nazwy celowo. A może ma być Biedna tyś.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 27.01.2019
    Pasjo Dzięki. Błąd poprawiłem. Pozdrawiam
  • Fajne to DD, bardzo "wierszowe" bez wiersza. Jest przekaz nad, którym chwilę trzeba się zastanowić, świetnie!
  • Dekaos Dondi 27.01.2019
    Dzięki ML. Pozdrawiam
  • pkropka 27.01.2019
    Świetne! Chociaż niesamowicie smutne.
    "z całych miłosiernych sił, wykręca" -> <3
  • Dekaos Dondi 27.01.2019
    Pkropka Dzięki Pozdrawiam
  • @utor 27.01.2019
    Bardzo dobre drabble - jest ciekawy wstęp, intrygujące rozwinięcie, a do tego tak końcówka!
    Wszystko jak trzeba, bo jest uderzenie w emocję.
    Pozdrawiam, dam piątkę, dobrze to napisałeś Dekaos Dondi.
  • Dekaos Dondi 27.01.2019
    Dzięki@utor Pozdrawiam
  • Agnieszka Gu 28.01.2019
    Witam,
    No, no bardzo mi się widzi ten drabelek. Bardzo.
    Pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 29.01.2019
    Dzięki Agnieszko Gu Pozdrawiam
  • Adelajda 28.01.2019
    "Z plastikowych łez płynie sztuczna łza, tak już czasem jest nawet gdy oczy są ze szkła" - tak mi się przypomniało

    Jest smutek, ale i promyczek nadziei. Przyjemna miniatura.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 29.01.2019
    Dzięki Adelajdo Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania