Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble ↔Uᴍɪłᴏᴡᴀɴʏ Wsᴘóʟɴʏ Wʀóɢ

Światowa Komisja do Spraw Pogłębiania Stosunków, ofiarowała nam Wspólnego Wroga. I to za friko. Z całodziennym wyżywieniem i noclegiem w palcówce. Ustały waśnie tubylcze. Każdy tłum, mógł go wyzwać, transparentować obelżywymi napisami, a nawet pokazać środkowy. A bohater stał jeno i przytakiwał łaskawie. Niepojętą radością zaowocowała Opoflandia. Jednakowoż owoce miłosierdzia wobec ojczyźnianych bliźnich, zaczęły niebezpiecznie sprzyjać gniciu. Finał był taki, że każdy chciał mieć zbawcę dla siebie. Dochodziło do regularnych, napiętych rozlewów oraz realizacji pozostałych talentów, w celu przejęcia. Światowa Komisja... roztropnie wycofała Prezent, by uszczęśliwić inne państwo. A w naszym jest teraz gorzej, niż za czasów, sprzed Wspólnego Wroga.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • piliery 21.07.2021
    Dobre. Nawet bardzo dobre. Tylko ta palcówka mi się jakoś kojarzy. :) Nie powiem ze nie rozumiem ale abym mógł powiedzieć ze do końca rozumiem wszystkie aluzje - też nie mogę. Nie umniejsza to wartości tego drabbla.
  • Dekaos Dondi 21.07.2021
    Piliery↔Dzięki:)↔Najciekawiej, jak każdy rozumie tekst po swojemu:)↔Pozdrawiam:)
  • piliery 21.07.2021
    Dekaos Dondi Pewnie. Uważam że to mistrzowskie drabble (chyba najlepsze jakie czytałem wśród Twoich) niesie uniwersalne przesłanie z którego wniosków każdy może skorzystać.
  • Piotrek P. 1988 21.07.2021
    He he he XD. Bardzo zabawne, oryginalne i przebojowe. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 21.07.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Też za XD :~)↔Pozdrawiam:)
  • poco 21.07.2021
    wspólny wróg?
    ludziom - bóg
    śmierć i ból
    taki król
  • kigja 21.07.2021
    Najlepsze rozwiązanie dla tłumu, to wspólny wróg. Tak było w Polsce przed '89, a później się nieco pokomplikowało, porozswarstwiło i mamy współczesną Polskę cebulową...
    Na opowijskim grajdołku nie jest lepiej, może remedium jest wspomniana palcówka?

    Dobry, wielokontekstowy drabble :)))
  • Dekaos Dondi 22.07.2021
    Kigja↔Dzięki:)↔Im ktoś ma mniej dystansu do samego siebie,
    ze swoją "racją żywnościową", zamkniętą w "jedynej słusznej lodówce",
    tym większy z niego upierdliwy dupek. O!↔zdaniem mym:)
    Może faktycznie byłaby remedium?
  • Józef Kemilk 22.07.2021
    Nawet wspólny wróg nie pomoże, w końcu niektórzy bardziej go nienawidzą od innych. A ci inni nie widzą, że tamci go bardziej nienawidzą, bo oni bardziej nienawidzą, więc tamci kłamią.
    5
  • piliery 22.07.2021
    Józefie Kemilku Nie zwykłem się wtrącać do cudzych postów ale jako że Twoja myśl zdała mi się kwintesencją tego czego nie zdążyłem napisać, pozwolisz że ją w innym miejscu i czasie wykorzystam (przetransponuję)?
  • Józef Kemilk 22.07.2021
    piliery pewnie
  • Dekaos Dondi 22.07.2021
    Józef Kemilk↔Dzięki:)↔Niewątpliwie słuszne rozumowanie.
    Aczkolwiek przyczyną pośrednią owego kłamstwa, byłby jednak WW.
    Gdyby się lud zmiarkował, to jeszcze bardziej, by go nie lubił.
    Za to, że nie roztacza wokół siebie – do siebie↔idealnie równej nienawiści ze strony wszystkich.
    Postępuje niesprawiedliwie i nieznośnie. A miało być tak dobrze:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania