Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔Uᴏɢóʟɴɪᴇɴɪᴇ

?

Od jakiegoś czasu nie cierpiał zielonego koloru. O ile na początku można było mówić o zwykłej niechęci, to z biegiem żywota, przerodziła się w nienawiść do wszystkiego, co zielone. To z kolei zaowocowało narastającą obsesją. Zaczęła go wykańczać do tego stopnia, że nawet nie mógł spokojnie przejść obok warzywniaka. Sprawa nabrała rasistowskiego rozgłosu, gdy potępił medialnie, ufoludków, którzy mogliby zaistnieć na zielono. W końcu ktoś na konferencji prasowej pomyślał, by zapytać:

–– Czemu pan nie lubi zielonego?

–– Ano temu, że kiedyś zakrztusiłem się listkiem naci od pietruszki.

–– Naci?

–– Naci. Żądam chociażby odrobiny przyzwoitego współczucia.

–– Ooo… hi hi… heh… hmm –– zaszumieli dziennikarze.

?

Wtedy zawisło nisko nad głową. Mogłem dotknąć błękitu i powierzyć prośbę. Lecz zapragnąłem więcej. Niby ucho i oko… ale ja chciałem, żeby ucho usłyszało, a oko zobaczyło. Zacząłem stukać w niebo, by je przebić i wyjrzeć ponad. Mimo, że miłość była prawie dotykalna, nie mogłem nawet zarysować powierzchni.

 

Stukałem i stukałem, a życie mijało, a wraz z nim czas mi dany. Nawet nic dobrego nie zdołałem komukolwiek uczynić, gdyż zapomniawszy o prośbie, miałem tylko jeden cel. Zobaczyć, zrozumieć, doświadczyć.

 

W ostatniej chwili życia, też ujrzałem niebo. Niby nie powinienem się lękać, bo przecież było tam gdzie zazwyczaj. Wysoko nade mną.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (28)

  • Piotrek P. 1988 21.04.2021
    Ha ha ha XD! Surrealnie, wesoło i zielono. Jeden z moich ulubionych kolorów, bo kojarzy się mi z wiosną, latem, ciepłymi krajami, wycieczkami zagranicznymi, wieloma różnymi grami, filmami, serialami, i z mnóstwem różnych, zadziwiających oraz pięknych stworzeń, zarówno prawdziwych, jak i fikcyjnych. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Jak zwykle... specyficzny koment:))↔Pozdrawiam:)
  • Rozrywkowy 22.04.2021
    Różne są traumy w życiu, hi, hi. Sympatyczny tekst
    Najlepszego:)
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Rozrywkowy↔Dzięki:)↔Ano są. Jak rzekłeś:)↔Pozdrawiam:)
  • Trzy Cztery 22.04.2021
    - Żądam chociażby odrobiny przyzwoitego współczucia.
    - Ooo… hi hi… heh… hmm –– zaszumieli dziennikarze

    A co napiszą dziennikarze o zakrztuszeniu się listkiem pietruszki? Każdy napisze tak, jak to zechce pokazać. Lub tak, jak będzie musiał, bo i tak bywa:

    1. Ooo, zakrztusił się listkiem pietruszki!
    2. Hihi, zakrztusił się listkiem pietruszki!
    3. Heh, zakrztusił się listkiem pietruszki!
    4. Hmm, zakrztusił się listkiem pietruszki...

    Zależy, w jakim piśmie pracuje szumiące, zielone drzewo. A my - konsumenci medialnej papki - otrzymamy medialny "szum".

    Ładne drabble.
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Trzy Cztery↔Dzięki za ciekawe spojrzenie:))Pewnie masz racje z tym "szumem"
    Chociaż nie tylko o to, mi chodziło:)↔Pozdrawiam:)
  • Marian 22.04.2021
    "mogli by" -> "mogliby" -> diabli wzięli drabble. Musisz dopisać jedno słowo.
    W sumie fajny tekst.
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Marianie↔Dzięki:)↔Diabli wzięli, ale dzięki Tobie, oddali, bo poprawię zaraz:))↔Pozdrawiam:)
  • Szpilka 22.04.2021
    Jak to niewiele trzeba, by znienawidzić, a zielony cudny jest, choć za maską zielonych znajoma partia się skrywa ?

    Fajoski drabbelek. O! ?
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Szpilka↔Dzięki:)↔Słusznie rzekłaś. A później uogólnić na wszystko zielone:))↔Pozdrawiam:)
  • Baba Szora 22.04.2021
    Przykre, że aż tak bardzo niektórzy są egocentryczni i narcystyczni, że zakrztuszenie odbierają jako atak personalny i z powodu tak niewielkiej, nieistotnej rzeczy potrafią wręcz obsesyjnie nienawidzić. Jednym słowem - coś się komuś rzuca na dekiel, dobrze że inni potrafią się z tego śmiać :-)
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Baba Szora↔No niestety tak bywa. Czasami jakieś nieznaczące "coś" uogólni na wszystko i wszystkich.
    I jest jak jest zaś. Bach, do "jednego worka" Cała "zieleń" →zła i przeciwko mnie:)
  • Vincent Vega 22.04.2021
    Zabawny i bardzo pouczający, pokazuje jak z drobnych rzeczy mogą wyrosnąć uprzedzenia na całe życie. 5 i pozodwiam serdecznie:)
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Vincent Vwga↔Dzięki:)↔Trudno mi pisać, zupełnie poważnie, nawet o poważnych sprawach:)
    Choć może bywają wyjątki:)↔Pozdrawiam:)
  • Pan Buczybór 23.04.2021
    Fajne. Sytuacja odpowiednio absurdalna z odpowiednio wyważoną puentą.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    Panie Buczyborze↔Dzięki:)↔Ano taki był zamysł jakby:)↔Pozdrawiam:)
  • JamCi 23.04.2021
    medialnie, ufoludków - bez przecinka.
    No ciekawe, surrealisyczne ciut.
    Gupi zamiast wcinać natkę jak należy, to wpuścił nie do tej dziurki.
    I śfynie niie chcą współczuć w ciężkiej traumie.
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    JamCiówna↔Ale już napisać Villanellę:)↔Napisałem 3, ale bez ściągi, gdzie powtórzenia, nadal nie umiem:)
    A sfinki to dzieci sfinksa, co tacie nochal obgryzły:))↔Pozdrawiam:)
  • JamCi 23.04.2021
    Dekaos Dondi hahhahah ja wiem. Śfinksy :-)
    Jagodolas mówi "śfinks". :-) to byście sie dogadali :-)
  • JamCi 23.04.2021
    Dekaos Dondi wiem, że napisałeś bo czytałam :-)
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    JamCiówna↔Może wrzucę wczorajszą i byłe też. A co! Będę mieć w kupie cy:))
    Spróbuj. Fajna zabawa:)
  • JamCi 23.04.2021
    Dekaos Dondi nie. Za gupia jestem, nie umie.
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    JamCiówna↔To jeno powtórki tam gdzie trza i rymy↔aba w trójwersach→a w szóstej↔abaa:))
  • JamCi 23.04.2021
    Dekaos Dondi komu Ty to mówisz? U mnie zwykle trzy wersy wszystkiego.
  • Justyska 23.04.2021
    Tak, uprzedzenia świetnie ujęte. Ja szczerze wspołczuję bohaterowi... widać, że nie ma o świecie zielonego pojęcia:)
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    Justyska↔Dzięki:)↔I miło, że znów Jesteś:)↔Ano nie ma. Tak chciałem skrajnie:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 23.04.2021
    Zielono mi! Można i tak zamanifestować nietolerancję na zieleń pod każdym względem. W wizualnym i gastrologicznym ujęciu. A przecież to kolor zielony uspokaja i jest kolorem nadziei. Symbol języka esperanto (którego nazwa dosłownie oznacza mający nadzieję)

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 23.04.2021
    Pasjo↔Dzięki:)↔No wiesz. Przykład absurdalny, mógł być zupełnie inny. Napisałem o pierwszym, jaki wpadł do głowy:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania