Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔LƁղƊ↔20↔Տzɑʍbí

U podnóża góry leży niewielkie miasteczko.

 

Tubylcy wiedli spokojne życie, ale nie całkiem.

Egzystencje zakłócał wieczny smród dobiegający z Szambiego.

Miał pseudonim pasujący do skazy.

Nawet po wielokrotnych kąpielach w olejkach wonnych,

zostawała uporczywie w nim.

 

Pewnego razu, społeczność nawiedził tajemniczy morderca.

Niby każdy wiedział jak wygląda,

ale żadne służby oraz obywatelski komitet, nie zdołali go schwytać.

Zarówno na gorącym uczynku, jak i po.

Liczebność mieszkańców niepokojąco malała.

 

Kiedyś o świtaniu, cuchnący spacerował szlakiem górskim.

Napotkał mordercę, a ten odruchowo cofnął ciało, porażony odorem.

Deczko za daleko. Poza krawędź przepaści.

Zdecydowano nie uwierzyć Szambiemu.

Wdzięczność zobowiązuje. A przecież nadal śmierdział.

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • Anonim 11.12.2020
    Tak, jak śmierdzisz, jesteś winien! Dobre drabble, bardzo dobre!

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 12.12.2020
    Antoniuszu↔Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Baba Szora 12.12.2020
    Doprawdy zacne.

    Chylę czoła przed poetyckim, ale nie lzawym ujeciem brutalnych aspektów życia odtraconej przez spolecznosc jednostki.

    Pozdrawiam,
    ?
  • Dekaos Dondi 12.12.2020
    Baba Szora↔Dzięki:)↔Życie raz kołem się toczy, raz kwadratem i różne takie:)↔Pozdrawiam:)
  • Baba Szora 12.12.2020
    Dekaos Dondi Ja tam widzę trapez... pewnie to przez astygmatyzm ostatniej szarej komórki ;-)
    Też pozdrawiam, jak zawsze :-D
  • Dekaos Dondi 12.12.2020
    Bejbi Szorcia↔Hmm... chyba każdy swoją figurę nosi.↔Ostatnia Szara Komórka↔zacny tytuł byłby.
    A wiesz, że możliwa jest figura geometryczna na płaszczyźnie, w kształcie trójkąta... o 4 kątach?:)
    Też Pozdrawiam jak zawsze:))
  • Baba Szora 12.12.2020
    Zacniejszy to: Astygmatyzm Ostatniej Szarej Komórki :-)
    Na jednej płaszczyźnie to jakoś tego nie widzę - za mały astygmatyzm, zapewne...Chyba zeby ją nagiąc raczej albo zdublowac...
    Wykręcic, zaostrzyc albo zrobic lunetę...
    Ciezki temat dla jednej komorki...
    I oczywista oczywistosc - Pozdrawiam :-)))
  • Dekaos Dondi 12.12.2020
    No faktycznie↔zacniejszy jak coś:) ''Astygmatyzm Ostatniej Szarej Komórki – decydujące starcie''↔ostatnia część filmu?
    Taki trójkąt jest czworobokiem↔dodatkowy kąt 180→punkt na boku:))
  • LBnDrabble 12.12.2020
    Witamy pierwsze drabble w Bitwie i życzymy fajnej zabawy. Otrzymujesz w podarunku 3 punkty od Literkowej.
    Pozdrawiamy
  • Dekaos Dondi 12.12.2020
    Literkowa↔Dzięki:)↔A mogę zrezygnować z tych 3 punktów?
  • Pasja 13.12.2020
    Taka śmierdząca skaza bywa utrapieniem, ale też może być wybawieniem. Rożne są przypadłości. Jednak chyba lepiej mieć zapaszek, aniżeli być mordercą.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 15.12.2020
    Pasja↔Dzięki:)↔Ano pewnie, że z dwojga złego, lepszy zapaszek:)↔Pozdrawiam:)
  • Bożena Joanna 14.12.2020
    Zabójcza ironia, obaj przeciwnicy siebie warci. W smrodzie też trudno żyć, uwalniają się substancje, które też zabijają. Niezły pomysł.
    Pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 15.12.2020
    Bożeno Joanno↔Dzięki:)↔Słuszne określenie. Gdyby tsk wniknąć głębiej... :)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 15.12.2020
    Świetny, surrealny komedio-dramat z genialnym tłem, przypominającym mi klimaty westernowe. Zapierające dech i inspirujące krajobrazy. 5, pozdrawiam :-)
  • LBnDrabble 18.12.2020
    Rozpoczynamy głosowanie. Dziewięć tekstów i 900 słów.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Zapraszamy: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 21 grudnia /poniedziałek/ godz. 23.59
    Literkowa pozdrawia
  • Dekaos Dondi 18.12.2020
    Literkowa↔Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • kigja 18.12.2020
    Przeczytałam juz wcześniej, ale nie wzbudził we mnie takiej fascynacji od pierwszego czytania. Samo określenie Szambi odrzucało mnie na kilometr.

    A przecież wypisz wymaluj, to Quasimodo, którego wszyscy odtrącili za wygląd.

    Przygniotło mnie. Prosta historia odmienności, która wplywa na życie nie tylko jednego człowieka, ale i całej społeczności.

    Niesamowite!
    Pozdrawiam z pełnym uznaniem.
  • Dekaos Dondi 18.12.2020
    Kigja↔Dzięki za taki komet:)↔Tak to bywa różnie. Gdyby po incydencie z mordercą, zaczął nagle pachnieć,
    to może by chociaż↔dziękuję usłyszał? Życie, to w skrócie, brak reguł:)↔Pozdrawiam:)
  • piliery 18.12.2020
    Teraz mogę: pięknie pokazałeś mechanizm podwójnej moralności, który funkcjonuje w wielu społecznościach. Dylemat: "jak pozbyć się obiektu w taki sposób by nikt nie wskazał nas jako winnych? " tu zobrazowałeś precyzyjnie: czekać na okazje by wykorzystać do tego prawo. Wtedy, jak uznają niektórzy, nawet sumienie mamy czyste. 5
  • Dekaos Dondi 19.12.2020
    Piliery↔Dzięki:)↔Ano tak bywa. Nie przeczę:)↔Pozdrawiam:)
  • Ant 19.12.2020
    Ciekawa historia ;) Szambi to cichy bohater! :)
  • Dekaos Dondi 21.12.2020
    Ant↔Dzięki:)↔Przegapiłem Cię, ale niechcący:)↔Pozdrawiam:)
  • Shogun 21.12.2020
    Szambi to iście bohater tragiczny. Uratował wioskę, która go odtrąciła, gdyż cuchnął, od niebezpiecznego mordercy, a i tak mu nie uwierzyli. Wdzięczność, co po wdzięczności, kiedy brak wiary w rzeczywistość, brak wiary w odmieńca, co wcale złym być nie chciał, a nawet nie jest.
    Doprawdy, smutna to historia...
    Pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 21.12.2020
    Shogunie↔Dzięki:)↔Słuszne podsumowanie. Pierwotnie zakończyć chciałem inaczej.
    Ale pomyślałem, że ''życie'', nie zawsze... ''wynagradza'' Nawet dobro.↔Pozdrawiam:)
  • Pan Buczybór 21.12.2020
    O, super. Jak ciężko czasem ludziom przejrzeć przez "okładkę" i docenić czyny człowieka niekoniecznie miłego dla oka albo po prostu niekoniecznie lubianego...
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 22.12.2020
    Panie Buczyborze↔Dzięki:)↔Ano racja. Czasami ciężko:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania