Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔LBnD↔26↔Ⱳíօsҽղղყ Ƥąƙ

Zmieniłem na pierwszą wersję zakończenia.

Jednak wrzuciłem na Bitwę.

----------------------------------

   

Na wiklinowym fotelu w ogrodzie przysiadł. Słonko już zachodzi, malując pomarańczową poświatą, zieloną huśtawkę. Poruszana ciepłym wiatrem, drga nieznacznie. A jedno drzewo wysokie, lecz bez kwitnienia.

Spogląda on nostalgicznie na fruwające pszczoły. Miodują wesoło w kwiatkowej krainie. Często to słyszał, oraz o chmurkach, pierzastych pierogach barankowych.

Nagle wnuczka przybiega rozradowana.

 

— Spójrz! Pierwszy wiosenny pąk na umarłym drzewie. Super!

–– Gdzie?

–– No tam. Wejdę i pokażę paluchem.

 

Gałąź pęka pod ciężarem. Dziewczynka spada, łamiąc kark.

Ciche chrupnięcie płoszy białego motyla.

 

–– Dziadku. Nie płacz. Miałeś zły sen. Jestem tu. To w jakimś ogrodzie dziewczynka jest trupem.

–– Kamień z serca, słonko… kamień z serca.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • TseCylia 14.04.2021
    Jakże gorzkie podsumowanie w temacie "Ludzie". Aż boli. :-(
  • Dekaos Dondi 14.04.2021
    TseCylia↔Dzięki:)↔druga wersja zakończenia, była zupełnie inna:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 14.04.2021
    Zaskakujące zakończenie i sen dziadka jak kamień spadł z powiek. Umarłych nie powinno się się wskrzeszać, a pierwsza jaskółka nie czyni wiosny.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 14.04.2021
    Pasjo↔Dzięki:)↔Ano nie czyni. Chociaż samo powiedzenie, to zależy w jakim kontekście się powie:)
    Pozdrawiam:)
  • Gdzieś już chyba czytałem coś podobnego. Tak czy owak nie zachwyciło mnie; fabuła jest dość prosta. Pozdrawiam bez oceny
  • Dekaos Dondi 14.04.2021
    Marek Adam Grabowski↔Dzięki za takie słowa. Mogłeś dać śmiało ocenę, zgodną z Twoim przekonaniem.
    Przecież bym się nie obraził:))
    Pozdrawiam:))
  • Józef Kemilk 14.04.2021
    Puenta straszą, a jednak prawdziwa. "Nasze cierpienie jest większe, od cierpienia innych"
    Zdecydowanie 5
  • Józef Kemilk 14.04.2021
    Znaczy "straszna"
  • Dekaos Dondi 14.04.2021
    Józef Kemilk↔Dzięki:)↔Otóż to↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 15.04.2021
    Witamy w Bitwie i życzymy fajnej zabawy ze sto słówkami.

    Literkowa
  • Trzy Cztery 18.04.2021
    "Miodują wesoło w kwiatkowej krainie"...
    Ładny jest Twój język, Dekaos.
    A ta miniatura wygląda jak scenariusz filmowej reklamy zabawek edukacyjnych. Musiałbyś tylko zakończyć na scence, w której dziewczynka łamie kark. I wtedy na ekranie pojawia się motyl, który unosi w niebo transparent o takiej treści:

    "Dziadku! Wnuczko! A czy wiecie, że lornetki są na świecie?! Sklep z Zabawkami Edukacyjnymi".
  • Dekaos Dondi 19.04.2021
    Trzy Cztery↔Ciekaw spostrzeżenie i pomysł. Faktycznie, tak by mogło być:)
    Nawet nie wiedziałem, że napisałem część reklamy:)↔Pozdrawiam:)
  • Baba Szora 21.04.2021
    Makabrycznie i wstrząsająco :-) Chyba taki był zamiar autora, aby zaszokować, wiec biegnę potwierdzić, że się udalo!
    (Żeby podkreślić kontrast można jeszcze paluchem zamienić na paluszkiem)
    Pozdrawiam i miłego dnia :-)
  • Dekaos Dondi 21.04.2021
    Baba Szora↔No niby tak. Ale bardziej mi chodziło w pewny sensie, o sens przysłowia: "Bliższa koszula ciału"
    Masz racje. Po głosowaniu poprawię paluszek. Ale najpierw nim pogrożę BS↔a coś tam... tkasz?
    Pozdrawiam:)
  • Baba Szora 22.04.2021
    Dekaos Dondi Niestety wpadłam w dziurę czasoprzestrzenną i już kompletnie nie mam czasu na pisanie, jedynie chwilkę by zajrzeć na opowi i coś przeczytać :-) Ale coś tam kiedyś utkam, jak się z tej dziury wyrwę ;-) Miło, że pytasz :-)
    Pozdrawiam,
  • Dekaos Dondi 22.04.2021
    Baba Szora:
    Hmm... gdybyś faktycznie wpadła do takiej dziury→możliwość widzenia swoich pleców i przyczyny po skutkach↔(zawirowania czasu i grawitacji niemałej)↔to już byś stamtąd nie powróciła.
    A skoro wracasz, to jeszcze nie tak źle. A końcu powrócić na stałe:))↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 21.04.2021
    Zapraszamy!
    Rozpoczynamy głosowanie.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Głosujemy do 25 /niedziela/ godz. 23.59
    Liczymy na Autorów na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa pozdrawia
  • Vincent Vega 25.04.2021
    Mam słabość do onirycznych zabiegów, ale nawet bez zwracania uwagi na to tekst świetny. Moja interpretacja jest mianowicie taka; Dziewczynka reprezentuje młode pokolenie, które ma pnąc się w górę, lecz bez odpowiednio silnego wsparcia( suche, łamliwe drzewo, zamiast silnego.) zginie. Dziadek lęka się, że gdy odejdzie nie będzie kto miał wznieść na piedestał młode pokolenie w postaci jego wnuczki. 5 i pozdrawiam. :)
  • Dekaos Dondi 25.04.2021
    Vincent Vega↔Dzięki:)↔Twoja interpretacja, mnie zaskoczyła, ale jest jak najbardziej słuszna.
    Nie pomyślałem w ten sposób, ale teraz, też i tak to widzę:)
    Pozdrawiam:)
  • Shogun 25.04.2021
    Ach, niestety niestety, taka to natura ludzka, że zawsze najpierw będziemy się troszczyć o swoich najbliższych, a o innych dopiero w drugiej kolejności.
    Ale cóż, podyktowane to biologią przetrwania, więc dziwić się nie ma co.

    Pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 26.04.2021
    Shogunie↔Dzięki:)↔Druga wersja zakończenia, była zupełnie inna↔Pozdrawiam:)
  • Pan Buczybór 25.04.2021
    Hmmm, zręcznie pomieszana sielanka z nutką makabry. No ale dobrze, że to był inny ogród i inna dziewczynka...
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 26.04.2021
    Panie Buczyborze↔Dzięki:)↔Jak wyżej w komciu. Musiałem coś wybrać:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania