Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble @ 5 x Dribble ↔ Nóż w bebechy... i inne

1

 

Och, smutno mi, lecz ktoś dzwoni do drzwi.

–– Kochanie, to ty?

–– To ja, listonosz.

Otwieram, gdyż odczuwam potrzebę teraz.

–– Mam dla jaśnie pani paczkę. I coś na pociechę. Długaśne.

–– Śmiem wątpić w prawdziwość słów. Nawet wcale. Pan żeś przebieraniec.

–– Proszę swą wątpliwość… rozważyć.

–– Jam nie durna. Listonosz puka dwa razy.

 

2

 

–– Sąsiadko. Ty na oświetleniu nie zaoszczędzisz, pewnie. Z racji tego, jaka jesteś.

–– Zdurniałeś sąsiedzie. No pięknie!

–– Owszem. Pięknie. Jako głowa rodziny, potrafię oszczędzać na świetle.

–– Akurat. Nadal głupoty wciskasz, rzeknę.

–– Doprawdy?

–– No dobra, czubka słucham, choć ja nie głupia, mam słowa dziada na uwadze.

–– Ja w swoim domu świecę przykładem.

  

3

 

Szedłem ulicą, by do skarbonki dać na biednych, lecz drogę zagrodził inny niż ja, pojebaniec wredny. Na dodatek lewą ręką bezczelnie machał. Hipokryta pokraka. Złapałem odmieńca chama i nóż w bebechy wsadziłem mu zaraz. Zaś jeszcze w plugawe serducho pchnięć kilka. Nie będzie mi tu ścierwo jakieś, przeszkadzać w miłości uczynkach.

  

4

 

Znowu spałem w trumnie. Dla treningu, bo wiem, że umrę. Nie mogę jako proszek, to chociaż tak trochę. Jestem deczko zły. Wieko zacięte, nie mogę wyjść. O! Ktoś otwiera. Wybawi. Jeden w siarce, drugi ze skrzydłami. Chyba umarłem, lecz nie wiem wcale, czy jestem w niebie, czy piekle ostanę?

  

5

 

— Słyszałaś sąsiadko?

–– Co?

–– Zuzia umarła.

–– A… ta głupia?

––Ta.

–– A niby po kim miała być mądra. Po rodzicach?

–– Może po dziadkach?

–– Cha cha. Świetny dowcip.

–– Wiem. Życie smutne, trza się po śmiać.

–– Na dodatek wszyscy leżą w poświęconej ziemi.

–– To już nie jest śmieszne.

–– Panie Boże, widzisz i nie grzmisz

  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

   

Bonus:

 

18,0625 : 17 = 1,0625

18,0625 – 17 = 1,0625

 

tak w życiu bywa

co łatwo obliczyć

taki sam skutek

z różnych przyczyn

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • Trzy Cztery 02.02.2022
    Hahaha - trza się "po śmiać". Wszystkie fajne, a 1. przypomniała mi jak słuchałam w Trójce cyklu "Z pamiętnika młodej lekarki". Te zwroty: "Otwieram, gdyż odczuwam..." albo: "Śmiem wątpić w prawdziwość słów", i cała scenka jak z tamtych odcinków. Dziękuję, także za to przypomnienie.
  • Trzy Cztery 02.02.2022
    Z pamiętnika młodej lekarki - Złoty interes:

    https://www.youtube.com/watch?v=I78nhPl1HtY&t=30s
  • Dekaos Dondi 03.02.2022
    Trzy Cztery↔Dzięki za namiar na "Złoty interes" ↔Nie wiedziałem:)↔Wysłucham więcej:)↔Pozdrawiam:)
  • Cicho_sza 02.02.2022
    Wszystkie urokliwe, ale jednak ten o przeszkodzonym uczynku miłosierdzia najbardziej mnie rozbawił. Kurczę, czy to, aby dobrze ze mną? ?
  • Dekaos Dondi 03.02.2022
    Cichosza↔Dzięki:)↔Oczywiście, że dobrze?↔Jak najbardziej:)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 03.02.2022
    Ha ha ha XD! Przebojowo zabawne historyjki!
    Zabójczy humor XD! 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 03.02.2022
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Za zabójczy, też :~)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 03.02.2022
    Samo życie! Dla mnie trumna ma głos dla ludzi, aby ważyli słowa i uczynki... bo można się przekręcić.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 03.02.2022
    Pasjo↔Dzięki:)↔Ano właśnie, bo w każdej chwili można się:)↔Pozdrawiam:)
  • satyrekrol 03.02.2022
    Fajna jest opowiastka o trumnie i bliźnim, co zastąpił drogę, ja najbardziej lubię czytać historyjki.
  • Dekaos Dondi 03.02.2022
    Satyrekrol↔Dzięki:)↔Tak różnie piszę, co mnie akurat napadnie:)↔Pozdrawiam:)
  • rozwiazanie 03.02.2022
    (Znowu spałem w trumnie. Dla treningu) Trening czyni mistrza.:)↔Pozdrawiam:)
  • Dekaos Dondi 04.02.2022
    Rozwiazanie:)↔Dzięki:)↔Aż się umiechnąłem, to przeczytawszy:))↔Pozdrawiam:)?
  • Iza Luis 04.02.2022
    Cała piątka zasługuje na piątkę, lub też dwudziestopiątkę, jednak Listonosz i bohater w swoim domu najbardziej.
    Pozdrawiam %
  • Dekaos Dondi 04.02.2022
    Iza Luis↔Dzięki:)↔Za "najbardziej"↔też:)↔Pozdrawiam:)?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania