Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔Książkowe Miɑsteczko

Gdy do księgarni przywieziono jedyne słuszne książki, cokolwiek nie zapowiadało późniejszych zdarzeń.

*

Muszę przyznać, iż sytuacja w miasteczku wzbudziła mój niepokój. Miałem akurat trochę żółtych w reklamówce. Szybko zniknęły. Chociaż tyle mogłem dla nich zrobić.

Kompletnie zaskoczony ujrzałem człowieka siedzącego na ławce.

— Zamieszanie jak cholera, a pan sobie czyta?

–– Nie mogę czytać, choć jestem autorem. Dziwne, co?

–– Jak to?

–– Ech… leżały spokojnie na półkach i nagle tekst zaczął znikać. W końcu wyleciał na zewnątrz, tworząc alternatywną rzeczywistość… przepraszam… no masz, jedz… widzę, że u pana pustki.

–– Ano. Wyczęstowałem… chwila. A tytuł chociaż został?

–– Tytuł tak. Proszę.↔Biorę książkę. Czytam: Znowu małpami.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • befana_di_campi 06.01.2021
    ???
  • Dekaos Dondi 06.01.2021
    Befaniu↔???
  • Justyska 06.01.2021
    Często mówię, że książka tak mnie wciągnęła, że ją zjadłam... Czasem tak zajmuje moje myśli, że moje myśli jakby nie były moje, a przynajmniej nie przez mnie uporządkowane. Tak mi się skojarzyło z Twoim tekstem:) Czy tylko ja tak mam?
  • Dekaos Dondi 06.01.2021
    Justyska↔Bardzo dobrze Ciebie rozumiem. Miewam podobnie.
    Każdy inaczej świat czytany widzi, a co za tym idzie, jego w umyśle skutki:))
  • Cicho_sza 06.01.2021
    Kiedys oglądałam film, w którym postacie z książek "wypadły" ze swoich opowieści i szukały sposobu na powrót do swojej historii. Tak mi się skojarzyło z Twoim tekstem, tylko to zazwyczaj czytelnik wpada do książkowego świata i maluje go po swojemu. Inny, tę samą historię może widzieć zupełnie inaczej. I to jest piękne ?
  • Dekaos Dondi 06.01.2021
    Cicho_sza↔O to właśnie idzie. Że zupełnie inaczej.
    Zresztą tekst jet metaforą czegoś, ale wolałbym nie tłumaczyć.
    Mam czasami dziwne skojarzenia. Chociażby już pierwsze zdanie...:))↔Pozdrawiam:)
  • Anonim 06.01.2021
    Zupełnie mi się nie podoba.

    Pozdrox.
  • Dekaos Dondi 06.01.2021
    Antoniuszu↔Wiem, że nie w Twoim stylu:)↔Ale i tak Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Bajkopisarz 06.01.2021
    Tak... gdyby pomysły z głowy autora, te niezapisane w książce, ale odrzucone, niewykorzystane, zapomniane, jakiś sposobem się urzeczywistniły, to właśnie tak mogłoby to wyglądać.
  • Dekaos Dondi 06.01.2021
    Bajkopisarzu↔Ciekawa Twoja interpretacja też. W sumie nie wiadomo, o czym rozmyślał, przeglądając pustą książkę.
    Mógł przelać ''czarę goryczy'' Poza tym↔jedyne książki↔A jak ktoś komuś, stara się narzucić jedyną prawdę, to może być katastrofa. I dlaczego on, nie uległ przemianie?
  • Bożena Joanna 06.01.2021
    Książka tworzy swój własny intymny świat. Gdy ją zamkniemy, ten świat ginie, a zastępuje go alternatywny, trudno powiedzieć czy lepszy czy gorszy, ale inny.
    Tytuł książki sugeruje, że znów staniemy się małpami, a więc powrót do przeszłości lub złość na pewne osoby niezbyt przyjazne małpiatki, które zniszczyły książkę.
    Zaginął mój poprzedni komentarz, więc napisał nowy podobnej treści.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 07.01.2021
    Bożeno Joanno↔Twoje interpretacja też bardzo ciekawa.
    Chociażby ↔"lub złość na pewne osoby niezbyt przyjazne małpiatki, które zniszczyły książkę"
    Zapewne inny:)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 07.01.2021
    Tajemnicze, dziwne, ciekawe. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 07.01.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania