Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble **** LBɴD↔37↔Bᴜᴛᴇʟᴋᴀ Mʟᴇᴋᴀ

Biała wigilia. Śnieg chrupie pod butami, niestabilnie kołysząc. Tkwię na leśnej polanie. Nade mną okrągła przestrzeń. I tylko jedna gwiazdka. Z lekka się rozmazuje. Najchętniej bym na nią wskoczył i odleciał w dupę kosmosu. W jednej ręce trzymam sznur, a w drugiej gwintowane naczynie z ostatnim łykiem… o cholera… to butelka ciepłego mleka. A niby skąd? I niezamarznięte.

 

A to co? Niemowlę w paśniku na skrzyżowanych, zakrwawionych gałęziach. Mówi, że spragnione. Co mi tam. Karmię chwiejnie dzieciaka. Słyszę, że się dla mnie narodził, ale umrze, bym ja ożył, gdy umrę, pod warunkiem, że nie teraz. Mam jeszcze tyle do zrobienia.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Baba Szora 02.01.2022
    Oryginalnie jak zawsze i jak zawsze przemówiło do mojej wyobraźni :-) Piękne sformułowania: "Śnieg chrupie pod butami, niestabilnie kołysząc" - jeszcze nie czytałam nigdzie, aby śnieg chrupał pod butami, ale koszmarnie mi się podoba! Do tego kołysze - bosko :-D Też tak chcę! I ta kwintesencja naszej religii - "Słyszę, że się dla mnie narodził, ale umrze, bym ja ożył, gdy umrę, pod warunkiem, że nie teraz" - aż buzia mi sie rozciąga w uśmiechu jak niedorzeczna w gruncie rzeczy jest nasza wiara, a mimo to nadal wierze :-) Dziękuję Dekosiu, za przypomnienie najważniejszego :-)
  • Dekaos Dondi 02.01.2022
    O! Baba Szora:)?↔Dzięki:)↔A zatem, też mi miło jest, że podszedł tekst. Lubię czasami pisać, jak piszę:)
    Ja też, mimo wszystko nadal:))↔Ale z tym śniegiem, gdy zmrożony, to przecie chrupie:)↔Pozdrawiam:)?
  • kikimora 02.01.2022
    Tak, tylko wiara pozwala odnaleźć się w czasie. Ciekawie i optymistycznie.
  • Dekaos Dondi 03.01.2022
    Kikimora↔Dzięki:)↔Ano pozwala, chociaż bywa niełatwo:)?↔Pozdrawia:)
  • ... do szuflady 02.01.2022
    DeDulek?
    Oryginał, to chyba drugie Twoje imię... trafia odpowiednio, tylko 'ze mła' taki 'niegramotny komentator' /zbyt długo by to trwało/... a jakbym weszła na 'swojego konika', to galopowaniu nie byłoby końca?
    Tak sobie myślę, jaka 'pocztówka dźwiękowa' byłaby tu najodpowiedniejsza... no na pewno nie "Białe narodzenie" Binga Crosbyego... raczej coś Marylina Mansona???

    Nieustające
  • ... do szuflady 02.01.2022
    *Białe Boże Narodzenie
  • Dekaos Dondi 03.01.2022
    Szufiszo?↔DziękI:)↔Tych imion mam czasami... za dużo, a umysł jeden.
    Ciekaw ja "galopowania" i ''sensu iskier spod kopyt'', ale cóż...
    z tą pocztówką, hmm... to zależy, jak kto zrozumie:)↔Muszę zerknąć w deezer ja:)
    Pozdrawiam (:?:)
  • Trzy Cztery 03.01.2022
    Podoba się, a najbardziej te dwie rzeczy:
    1. Karmię chwiejnie dzieciaka.
    - bo to jest dla mnie odniesienie do jakości wiary. Wiara bywa słaba, chwiejna. Raz się "dzieciaka karmi", ale innym razem - "głodzi".
    2. Słyszę, że się dla mnie narodził, ale umrze, bym ja ożył, gdy umrę, pod warunkiem, że nie teraz.
    - bo to zdanie przekształca się szybko w takie rytmiczne wbijanie młotkiem w głowę pewnej prawdy. I ma sens to wbijanie młotkiem w głowę, na tej polanie, temu człowiekowi ze sznurem w ręce. To jakby sam sobie tłumaczył:
    ...ale umrze - BUM! - bym ja ożył - BUM! - gdy umrę - BUM! - pod warunkiem - BUM! - że nie teraz - BUM!
  • Dekaos Dondi 03.01.2022
    Trzy Cztery↔Dzięki za owe "dwie rzeczy"↔Ciekawe spostrzeżenie:)→Nie pomyślałem dokładnie w ten sposób, ale być może, właśnie dlatego, podświadomie, tak napisałem, także z tej przyczyny.
    Tego już się nie dowiem?↔Pozdrawiam:)
  • Cicho_sza 03.01.2022
    DeDo, jak zwykle mnogość interpretacji mi się nasuwa, aczkolwiek tak o zabarwieniu religijnym, bożonarodzeniowym jest jakby w przewadze. Mam podobne przemyślenia jak TrzyCztery, więc nie będę się powtarzać. Ostatnie zdanie bardzo znamienne. Wszyscy myślimy, że jeszcze tyle przed nami, a tak w zasadzie to nikt nigdy nie wie, kiedy skończy mu się czas.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 03.01.2022
    Cichonko↔Dzięki:)↔Ano słusznie prawisz, co do ostatniego zdania. Nikt z nas tego nie wie.
    No chyba, że tak jak w tekście... ale na szczęście... ?↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 03.01.2022
    Witamy w Bitwie i życzymy dobrej zabawy!

    Literkowa
  • Dekaos Dondi 03.01.2022
    Literkowa↔Dzięki:)?
  • LBnDrabble 11.01.2022
    Zapraszamy!
    Rozpoczynamy głosowanie. Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 16 stycznia /niedziela/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za udział i liczymy na Autorów - na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Pan Buczybór 13.01.2022
    Prawie że boskie widzenie, choć może to bardziej nauka niż przestroga
  • Dekaos Dondi 16.01.2022
    Panie Buczyborze↔Dzięki:)↔Skąd mnie to wiedzieć:)?↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 13.01.2022
    Grawitacja czasem nas ściąga na ziemię i daje nam kolejną szansę na opamiętanie. Narodził się, dla zbawienia... wszystkich ludzi i dobrych i złych.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 16.01.2022
    Pasja↔Dzięki:)↔Także właśnie to, miałem na myśli:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania