Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble→Testament Dziadka / Kuchenny Widok

                                                                        

                                                                       —/?–

Wokół popaćkanego krwią chodnika, zebrał się spory tłumek. A najwięcej, bliskich zwłok. W końcu ktoś ze zgromadzonych gapiów, zadał banalne pytanie: „Czemu”? Rodzinny członek odpowiedział nostalgicznie: „To wszystko przez dziadka, figlarza. Zapisał wnukowi spadek z dachu. A że on wspomnianego kochał nad życie, to zrealizował co mu nieboszczyk – jak się okazało, prawie świętej pamięci – zapisał.”

–– Chwila –– dodał inny obcy. –– O ile mi wiadomo, twórca testamentu, miał drugiego wnuka. Gdzie on?

–– Jemu z kolei zapisał… co ma wisieć, nie utonie.

–– Też miłował dziadka?

–– Pewnie, że tak. Co insynuujesz? Że niby nie miłował… o cholera!

–– Co się stało?

–– Biegnijmy nad rzekę!

 

 

*********************************************************************************************

  

 

Doprawdy nie mam już sił. Wiem, jestem kochającą: żoną , matką i jeszcze tam kimś i kimś… ale sytuacja mnie przerasta. Biegam jak goła w ukropie, a ścianki wysokie i wyskoczyć się nie da.. Ciągle czegoś ode mnie chcą. Mąż, dzieci i reszta. Pomału nie słyszę, co brzęczą. Jeszcze obiad trzeba zrobić. Czy oni muszą ciągle jeść? Na dodatek dzieci biegają z pokoju do pokoju, bo bawią się w wojnę. Internet nie działa. Normalnie padam na pysk.

 

*

–– Tatusiu. Choć prędko do kuchni. Mamusia inaczej wygląda.

 

Wchodzą, widzą i słyszą:

 

–– Dzisiaj miałam urwanie głowy –– mówi samotna głowa, leżąca na podłodze.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Marian 23.06.2020
    To prawie jak "Ballada o Imogenie" Macieja Zembatego.
  • Dekaos Dondi 23.06.2020
    Marianie→Dzięki:)→Muszę posłuchać:)↔Pozdrawiam:)
  • Klaudunia2 23.06.2020
    Na pewno niejedna matka by się podpisała pod ostatnim fragmentem :)
  • Dekaos Dondi 23.06.2020
    Klaudunia2→Dzięki:)↔No raczej tak:)↔Pozdrawiam:)
  • kigja 24.06.2020
    Krwawo i z poczuciem irracjonalnego humoru na 5.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 24.06.2020
    Kigja→Dzięki:)→Lubię specyficzny humor:)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 28.06.2020
    Zabójczo, zabawnie i przebojowo, 5, pozdrawiam :-)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania