Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble → @@@ → Dribble x 10

1→ [ MUZYKA ]

Kawał ze mnie silnego chłopa lecz mam muzyczną duszę. Narozrabiałem w życiu ale grać potrafię. To mi dodaje nadziei, że nie wszystko jeszcze stracone.

Właśnie uderzam w klawisze. Różne dźwięki są balsamem dla mojego umysłu. Nagle piękną muzykę zakłócają słowa:

– Obezwładnić go! Do celi z nim! Bo nam personel wytłucze!

 

2→ [ BANANY ]

Uwielbiam banany. Jednego niosę. Zdejmuję skórkę i rzucam gdzie bądź. Nagle leżę przyduszony przez tego, co się na niej poślizgnął. Nakrył bez uszczerbku na zdrowiu moje tłuste ciało, które wylądowało w szpitalnym łóżku.

– Tatusiu, banany ci przyniosłam. Chcesz?

– Ale bez skórki, córeczko. Podłoga zachęca… a nie chce zostać bez opieki.

 

3→ [ SANKI ]

Zima. Matka zbiega zdyszana. Widzi ojca. Leży na śniegu, a na jego rękach sanki z jej małą uroczą córeczką.

– Coś ty zrobiła najlepszego!!!?

– Dziadek się przewrócił gdy dojeżdżałam. Nawet byłam ucieszona, że tak będzie jak mi kazałaś

– A co tobie kazałam?

– No dalej! Z górki na pazurki.

– Ale nie dziadka!!!

 

4→ [ SEN ]

Jestem w krainie snu. Stoję przed ogromnym drzewem. Nie wiszą na nim soczyste owoce. Same wisielce. Większość w zaawansowanym stadium rozkładu. Czy wszystkie słusznie powieszono? Żal ściska moje gardło coraz mocniej. Prawie mnie budzi. Chcę wstać lecz stopy nie znajdują podłogi. Słyszę słowa:

– Spójrz mamo. Ten jeden jeszcze się rusza.

 

5→ [ GRZYBOJAD ]

Wiewiórka bardzo się stara żeby dzieci miały co jeść. Zanosi orzechy do dziupli. Jeden spada na krasnalka i nabija mu guza. Zwierzątko przeprasza poszkodowanego, ale krasnalek odchodzi obrażony. Po jakimś czasie wraca dziękując wiewiórce:

– Gdybyś mnie wtedy nie zamroczyła orzechem, to bym trafił do swojego domku. Został zjedzony przez Grzybojada.

 

6→ [ ZDJĘCIE ]

Dziewczyna nielichej urody niesie aparat fotograficzny. Idzie przez łąkę. Uwielbia robić zdjęcia. Łapać kawałki świata. Widzi kwiat. Zwiędła maszkara cuchnąca. Właśnie tobie zrobię zdjęcie. Jak tylko migawka wybrzmiała, z kwiatka zrobiła się wróżka. Podarowała jej wspaniały aparat. Właścicielkę zakryła matryca zachwytu. W tym samym momencie wszystkie kwiaty na łące zwiędły...

 

7→ [ BABCIA ]

Wreszcie dokonaliśmy skoku w czasoprzestrzeni. Siedzimy ze swoją córeczką siedemdziesiąt milionów lat świetlnych od ziemi. Mamy wypasione lornetki do których światło przytargało obraz hasających dinozaurów. Oglądamy właśnie jak raptory atakują raptory. Słyszymy słowa:

– Babciu! Tyś bardzo stara. Zapewne tam jesteś. Nie daj się zjeść. Przywal im. Tak jak kiedyś dziadkowi!!!

 

8→ [ RZEKA ]

Mały chłopczyk siedzi pod drzewem. Jest głodny. Dostrzega jabłoń na przeciwległym brzegu rzeki. Słyszy szelest. Odwraca się. Widzi łódkę sunącą po trawie. Myśli: skoro tam jest rzeka, to wierzę, że przede mną jest łąka. Przechodzi na drugą stronę wśród kwiatów. Zrywa śliwki by zaspokoić głód. Fale rzeki uderzają o brzeg.

 

9→ [ ZOO ]

Niektórzy mówią że jestem brzydki. Zwiedzam właśnie zoo spoglądając na zwierzątka. Wszystkie ładniejsze ode mnie. Smutne myśli gryzą umysł.

Nagle radość wypełnia moje serce. Takiej maszkary w życiu swoim nie widziałem. Ten stwór jest na pewno brzydszy ode mnie. Odzyskuję wiarę w siebie. Słyszę słowa:

– Panie, chcesz pan lustro przestraszyć?

 

10→ [ MARZENIE ]

Miał jedno marzenie: zdobyć szczyt wielkiej góry. Wspinał się z całych sił. Klapki na oczach zasłaniały wszystko, oprócz widocznego wierzchołka. Nie myślał o czasie który przemijał. W końcu stanął na szczycie. Lecz jego radość była połowiczna. Zapragnął się podzielić swoim szczęściem. Powrócił do rodzinnych stron. Odwiedził groby wszystkich swoich bliskich.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Justyska 25.05.2018
    Widzę, że naprodukowałeś tego że hoho spryciarzu:) No to po kolei:
    1. Fajne, z humorem dla psychopaty. Kupuję.
    2.Zabawne, ale jakoś nie trafia do mnie. Nie umiem się wypowiedzieć
    3. No tu się uśmiałam, dzieciaki to często wszystko dosłownie biorą:)
    4. To jest bardzo mocne. Obserwator - wisielec, dobra gra słów. Bardzo mi się podoba.
    5. Też fajne, przypadkowe zdarzenia mają czasem kluczowy wpływ na nasze życie.
    6. To jest ciekawe i przewrotne, aparat kradnie jakby urodę kwiatów. Bardzo na tak
    7. A to takie, zabawne i tyle.
    8. A to jest intrygujące. Tak bardzo był głodny, że zobaczył to co chciał. Czy stracił życie w odmęcie rzeki? Można różnie interpretować. Lubię.
    9.i Tu z nów uśmiech:)
    10. A ostatnia jest zdecydowanie moim ulubieńcem. Taka puenta trochę jak w moich szumiących opowieściach o Eugenii i Eustachym. Szczęściem trzeba się dzielić, bo inaczej czym ono jest?

    Wrażenia ogólne. Ze szczerym sercem zostawiam 4,5, bo jakoś stylistycznie wydaje mi się, że można dopracować. Mam nadzieję, że się nie naraziłam:)
    Pozdrawiam serdecznie!!!
    Ps - może też jakieś wyzwanie?
  • Dekaos Dondi 25.05.2018
    Justysko→A gdzie tam naraziłaś!! :~) Średnia 4→ to i tak za dużo. Są tu co prawda, różne ''drugie dna, ale liczy się jakość a nie ilość. Dzięki za obszerny komentarz. Pozdrawiam :~)
  • Aisak 25.05.2018
    DD, podziwiam cię.
    Zdradź tajemnicę, Please!
    Bierzesz jakiś żeń szeń? wcinasz codziennie dwie garści orzechów? może to zasługa ryb morskich?
    Kurczę, DD!
    Proszę zdradź swoją tajemnicę na Venę!!!!
    *

    Największe wrażenie zrobiły na mnie szóstka i dziesiątka. Dziesiątka mega.

    10 x 5 :)
  • Dekaos Dondi 25.05.2018
    Napadły mnie zwierzaczki Dribble i pogryzły. Też się nadstaw jak pobiegną <:~) Dzięki. Pozdrawiam.
  • Canulas 25.05.2018
    Se przeczytałem głównie dla 10-tki, ale jako combo też się broni.
    Z krasnoludkiem ciekawe.
  • Dekaos Dondi 25.05.2018
    Dzięki Canulas. Pisałem dłuższy - żeby był sens - a później wywalałem zbędne wyrazy.
  • Szudracz 25.05.2018
    Z aparatem, bo mi bliski temat i wisielcami też dobre. Ostatnie pod kątem wyciągnięcia czegoś więcej najlepszy.
  • Dekaos Dondi 25.05.2018
    Dzięki Szudracz. Zrobię wyjątek - pstryka nowym→ zdjęcia wszystkim zwiędniętym na łące i być może każdy zamienia się we wróżkę która daje jej aparat. Małe dobro a nagroda -- po stokroć... To chciałem przekazać.
  • Bożena Joanna 26.05.2018
    Niesamowite bogactwo pomysłów i treści. Najbardziej spodobała mi się wróżka z aparatem - jedna radość przyćmiewa nieszczęście. Tak w życiu bywa. "Marzenie" ostrzega nas, że nie tylko powinniśmy realizować swoje cele, ale i myśleć o innych. Pozdrowienia!
  • Something 26.05.2018
    Dobre! W to mi graj :) Miniaturki treściwe, a oto chodzi.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania