Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔Żᴇʟᴀᴢᴋᴏᴡʏ Dᴢɪᴀᴅᴇᴋ

Mój dziadek to stary mistrz właśnie. Prasuje pięknie żelazkiem. Nie umiała babcia, więc przyuczyła dziadka. Lubię patrzeć jak dziarsko prasuje. Co pogniecione najpierw, później gładkie fajne. Narzędzie sprzed wieków, dla mnie zagadką, lecz bliskie sercu dziadkom. Jestem ich małym wnuczkiem i kiedyś dostałem nauczkę. Chciałem sprawdzić, czy ciężkie żelazko i na podłogę spadło. Odłamało sobie rączkę i to był nieszczęścia początek. Przy myciu babcia spojrzała mi w twarz, pytając, skąd taki ślad tutaj mam. Co zrobiłem odważnie powiedziałem i za co dziadek wymierzył mi karę. I babcia po chwili wiedziała, skąd blizna i czemu. Musiałem chodzić z duszą na ramieniu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • Narrator 10.03.2021
    Dziś żelazko na parę, bez duszy. Prasowanie to dziecinada. A Jack London używał ciężkich, wielgaśnych żelazek, którym duszę łowi się wędką z rozżarzonych węgli, żeby się nie poparzyć. Mimo to potrafił tym wygładzać mankiety, kołnierzyki, koronki. Ja do dziś lubię prasować. Nawyk ze szkoły morskiej, gdzie trzeba było nosić mundur. Bez zapachu wilgotnej tkaniny, syczącego żelazka, niedziela to nie jest święto. Daję↔5↔i↔pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 10.03.2021
    Narratorze↔Dzięki:)↔Zapewne owa czynność, coś w sobie ma. Pewną "naprawę jakby":)↔Pozdrawiam:)
  • Keraj 10.03.2021
    Stare rzeczy mają duszę 5
  • Dekaos Dondi 10.03.2021
    Keraju↔Dzięki:)↔Otóż to:)↔Pozdrawiam:)
  • Trzy Cztery 10.03.2021
    Dziadek uprasował wnuczka, bo ten był "pognieciony najpierw", a dziadek chciał, żeby wnuczek stał się "później gładki". Chodzić z duszą na ramieniu, to znaczy - z towarzyszącym strachem. Wychowanie jako prasowanie. I blizny wynoszone z domu, gdy się nie było i nie chciało zostać gładkim.

    Dobre drabble.
  • Dekaos Dondi 10.03.2021
    Trzy Cztery↔Dzięki:)↔Przejrzałaś mnie:))↔A tak myślałem, czy ktoś napiszę o ''podwójnym zrozumieniu'' owej duszy.
  • Tamaryszek 10.03.2021
    Dziadek prasował i fajnie.Babcia zatroskana.Wnuczek ananas .Wyraziście i przejrzyście opowiedziana historyjka P I Ą T K A
  • Dekaos Dondi 10.03.2021
    Tamaryszek↔Dzięki:)↔No to miło mi:)↔Pozdrawiam:)
  • Bożena Joanna 10.03.2021
    Prasujący dziadek i ciekawa historia, jak nie sprzeciwiać się niektórym dorosłym. Fajne drabble.
    Serdeczne pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 10.03.2021
    Bożeno Joanno↔Dzięki:)↔Jam rad, że fajne:)↔Pozdrawiam:)
  • Szpilka 11.03.2021
    Ano, ciężkie to były żelazka z duszą, zgrabnie Ci wyszło ?
  • Dekaos Dondi 11.03.2021
    Szpilko↔Dzięki:)↔Ano były. Trudno ukryć:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania