Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble••••LBnD↔16↔Ɱմs Ƥɾzҽҍɑϲzҽղíɑ

Często wracam pamięcią do czasów, kiedy jako dzieci bawiliśmy się w sadzie. Tego pamiętnego roku jabłka wyjątkowo obrodziły. Z naszym sławetnym odmieńcem, mieliśmy istny krzyż pański. Lubił też zrywać niektóre. Później deptał leżące na trawie i się chwalił, że w jego koszyczku są wyjątkowo piękne i pyszne. Częstując nas, powtarzał do znudzenia, że tylko on poznał tajemnicę prawdziwego smaku i wyglądu.

Tego dnia poszliśmy wcześniej, by wyzbierać spady i mieć święty spokój. Nie przyszedł więcej. Podczas naszych porządków asekuracyjnych, już nie żył. Zmarł nagle.

Któreś z dzieci, na różaniec zaplątany w zimnych dłoniach, położyło połowę jabłka. Mieliśmy wtedy mieszane uczucia.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (25)

  • LBnDrabble 10.10.2020
    Witamy w Bitwie. Życzymy dobrej zabawy.
    Pozdrawiamy. Literkowa
  • LBnDrabble 10.10.2020
    Jeszcze wrzuć link i będzie ok.
  • Anonim 10.10.2020
    To kojarzy mi się z tekstem, który ostatnio czytałem u Tjeri. Ludzie wolą umrzeć, niż wyjść na głupców - to moje 3 grosze.

    Pozdrawiam.
  • Tjeri 10.10.2020
    Antła, osobliwy wniosek wyciągnąłeś z tamtego mojego tekstu ?
  • Anonim 10.10.2020
    Tjeri
    a, dziękuję, nie narzekam ?
  • Tjeri 10.10.2020
    Antoni Grycuk ?
    Przeca moja bohaterka była nieboszczką już na początku ?. A na swój zgon wpływu nie miała :D
  • Dekaos Dondi 10.10.2020
    Antoniuszu↔Dzięki:)→Ciekawe ''3 grosze'':)↔Pozdrawiam:)
  • Tjeri 10.10.2020
    Dedo, to: "Gdy my zbierali", to specjalna "stylizacja"? Czy wypadek? Bo wygląda po prostu na błąd, tym bardziej, że wcześniej jest zwykle "poszliśmy".
  • Dekaos Dondi 10.10.2020
    Tjeri↔Po prostu nie lubię końcówek↔ liśmy itp.w większej ilości, lub co gorsza, bliskości. Tak samo jak np: się. Poprawiłem, ale i tak jeszcze dwa zostały:)
    Pozdrawiam:)
  • Szpilka 10.10.2020
    W obliczu śmierci rzeczywiście mus, a dziecięce pojmowanie świata ten mus ułatwia, między dorosłymi już tak prosto nie jest.

    Drabbelek daje do myślenia ?
  • Dekaos Dondi 10.10.2020
    Szpilko↔Dzięki:)↔Słusznie prawisz. Umysł dziecięcy jest inny.
    Zaskakujący często swoim działaniem i wyobraźnią. Niezrozumiałą dla dorosłego:)
    Pozdrawiam:)
  • kigja 16.10.2020
    Dzieci łatwiej wybaczają, bo mechanizmy zachodzące w ich świadomości nie są jeszcze skomplikowane. W dorosłym życiu bywa różnie.

    Nie do końca wszystko jest dla mnie zrozumiałe, ale dobrze oddany temat na 5.
    Pozdrawiam.
  • kigja 16.10.2020
    DD, gdzie jesteś? Co nic nie piszesz? Wziąłeś urlop od opowi?
    Pozdrawiam?
  • Dekaos Dondi 16.10.2020
    Kigjaczek↔Dzięki za komet taki włąśnie i pytanie:))
  • fanthomas 17.10.2020
    Dobre
  • fanthomas 17.10.2020
    I smutne trochę, ale bardziej dobre niż smutne
  • Dekaos Dondi 20.10.2020
    Fanthomasie→Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 17.10.2020
    Rozpoczynamy po raz 16 głosowanie. Oto linki pod którymi znajdziemy sto słówek:
    Czytamy, komentujemy i głosujemy i uzasadniamy dlaczego?
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241

    Głosujemy do 21 października /środa/ godz. 23.59

    Literkowa pozdrawia
  • Tjeri 20.10.2020
    Wracam, bo w sumie nie napisałam wcześniej co myślę o samym tekście.
    Bardzo intrygujące stusłówka. Taka swoista przypowieść. Dziwna fajną, wciągającą dziwnością.;-) I nie będę udawać mundrej - nie do końca potrafię użytą przez Ciebie symbolikę (bo nie wątpię, że mamy tu głębszy sens) rozszyfrować. W każdym razie podoba mi się aura, nutka tajemnicy i fakt, że trzeba pomyśleć, żeby się przebić przez mur liter (mam nadzieję, że jeszcze mi się to uda). Fajne stusłówka!
  • Tjeri 20.10.2020
    A! Zapomniałabym, mam natrętne skojarzenie "musu" z tytułu z musem jabłkowym :D.
  • Dekaos Dondi 20.10.2020
    Teri→Dzięki:)↔Wolałbym nie tłumaczyć, co miałem na myśli, ale Twoje skojarzenie dwóch musów, ma znaczenie,
    gdyż odmienny stan jabłka, może być wynikiem wielu spraw... ale to jeno jeden aspekt tekstu...
    Poprzednio i tak byłaś pomocna, bo dzięki Tobie, zmieniłem ów fragment:)
  • Shogun 21.10.2020
    Zastanawiające drabble. Dużo ukrytych znaczeń no i ten "mus". Cóż, nie będę się tutaj rozwodził nad interpretacją, pozwolisz, że zachowam dla siebie :), ale powiem jeszcze, że dzieci nie tyle łatwiej przebaczają, co raczej łatwiej i szybciej zapominają o "krzywdach" i potrafią wznieść się ponad nie zaskakująco "sprawnie", a raczej "płynnie".
  • Dekaos Dondi 22.10.2020
    Shogunie↔Dzięki:)↔Coś w tym jest, co rzekłeś o dzieciach. Ale też, każde dziecko jest inne.
    To prawda. Jest trochę→metafor w pewnym sensie:)↔Pozdrawiam:)
  • Magda1906 22.10.2020
    pięć i mi się podoba
  • Dekaos Dondi 22.10.2020
    Magda1906→Dzięki:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania