Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble •@•Droubble↔Pɪᴇʀᴡsᴢᴇ Sᴋʀᴢʏᴘᴄᴇ Kᴏɴᴄᴇʀᴛᴜ

Kigja mnie zainspirowała swoim komentarzem.

--------------------------------------------------------

  

?

To miał być zwyczajowy koncert, w malowniczo położonym miasteczku, u podnóża góry. Ośnieżone okolice, pięknie zdobiły wigilię Bożego Narodzenia. Zgodnie z tradycją, rozpoczęcie nastąpiło w obszernej, acz przytulnej sali, w drewnianej chacie ozdobionej lampkami i słonikami. Symbolami szczęścia.

 

Początkowo nic nie zapowiadało zdarzeń, które miały niebawem nastąpić. Zasłuchana publiczność, płynąca muzyka, a za oknem spadające srebrzyste gwiazdki.

 

Nagle światła pogasły, a śnieg na zewnątrz zastygł w czasie. Gdy sala pojaśniała, trąbki zaczęły grać pierwsze skrzypce.

W tej samej chwili umarli pierwsi słuchacze. Zgodnie z rytmem muzyki, w dziwnych tanecznych konwulsjach, padali martwi na podłogę. Tylko nieliczne zwłoki zostały na swoich miejscach.

 

Orkiestra nie mogła przerwać koncertu, a żywi nie mogli wyjść. Jakby jakaś siła tym wszystkim sterowała. Coś niewidzialnego, nie pozwalało wstać z krzeseł. Mogli tylko siedzieć, słuchać i myśleć, kto następny.

 

Gdy dźwięk trąbek trochę przygasł, pierwsze skrzypce, zaczęły grać skrzypce. Umarła następna część publiczności.

  

*

Wtem zauważono niewielkie, raczkujące. Weszło po schodach na scenę, trzymając malutkie cymbałki. Zagrało swoją melodyjkę i momentalnie zapadła oślepiająca cisza. Żywi odetchnęli z ulgą. Martwi, nie.

  

*

Członkowie orkiestry nic nie pamiętali. Łącznie z dyrygentem.

Nigdy nie zdołano wyjaśnić owych zdarzeń, a wielu zadawało sobie pytanie, dlaczego nie postukało wcześniej.

 

Cymbałków także nie odnaleziono.

?

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Akwadar 02.12.2020
    DD jesteś mistrzem niedopowiedzeń, słownego kamuflażu i chcę byś wiedział, że doceniam takie coś. Nie będę wywlekał tu własnych interpretacji, jakże modnych ostatnio, tylko powiem, że:
    "Cymbałków także nie odnaleziono." - jest najlepsze. :)
  • Dekaos Dondi 02.12.2020
    Akwadar↔Dzięki:)↔Zakończyć chciałem - także – niejednoznacznie:)↔Pozdrawiam:)
  • kigja 02.12.2020
    Dekaos Dondi,

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Jest takie słówko młodzieżowe, które nasuwa mnie się po przeczytaniu:
    G R U B O!
    co znaczy, że coś jest bardzo okazałe i zachwycające.

    Moim pierwszym skojarzeniem były Trąby Jerychońskie, które zaprowadziły mnie do Wunderwaffe...

    Co oczywiście może być złym tropem i na pewno jest, aczkolwiek chyba dla mnie najłatwiejsza w tym momencie.

    Pozdrawiam :)))
  • Dekaos Dondi 03.12.2020
    Kigjo↔Dzięki za Roladę Uśmiechową:)↔Tłumaczyć jak zwykle, raczej bym nie chciał:)
    Miałaś zaiste przydatny pomysł:))↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 02.12.2020
    Ciekawy i trzymający w napięciu tekst z dziwnym, tajemniczym i niejednoznacznym zakończeniem-niedopowiedzeniem. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 03.12.2020
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Zakończenie specjalnie takie:)↔Pozdrawiam:)
  • Marian 03.12.2020
    Cymbałków nie znaleziono, a "niewielkie, raczkujące"?
  • Dekaos Dondi 03.12.2020
    Marianie↔Dzięki:)↔Niewielkie raczkujące... hmm... nie wiadomo?:))↔Pozdrawiam:)
  • befana_di_campi 05.12.2020
    Obśmiałam się wisielczo :-D

    Befania :-D
  • Dekaos Dondi 05.12.2020
    Befaniu↔Dzięki:)↔Cieszy mnie to:))↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania