Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble ••••• LBnD→4→Gorsza Epidemia

W świecie Masek wszystko układało się pomyślnie. Bywały, rzecz jasna, takie czy inne przepychanki, lecz nie miało to większego wpływu na wzajemne bytowanie.

Środowisko też nie mogło narzekać. Egzystowały w symbiozie także z nim.

Pewnego razu zaistniała dziwna epidemia. Wiele włókien zaczęło bezpowrotnie kruszeć, lecz mimo uciążliwej sytuacji i dotkliwych strat, pogorszenie wzajemnych relacji nie nastąpiło.

Mimo to, profilaktycznie zdecydowano, że wszystkie Maski muszą założyć maski, które sprowadzono z dziwnej krainy.

Po jakimś czasie uczciwie przyznano, że skutki zabezpieczeń, które miały pomóc, są gorsze od epidemii. Następna decyzja była łatwa do przewidzenia. Zdejmujemy i niszczymy maski, uszyte z ludzkich umysłów.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (37)

  • Anonim 23.04.2020
    No tak. Naprawdę długo zastanawiałem się nad sensem ostatniego zdania, ale zrozumiałem! Hurra!
    Bardzo dobry tekst. Bo po co ciągle tynkować popękane ściany, skoro można raz a dobrze poprawić fundamenty.
    Ale skoro to drabble, to cytuje błędy interpunkcyjne:
    Bywały rzecz jasna, takie czy inne przepychanki, - przecinek po "bywały", bo "rzecz jasna" to wtrącanie, a te zawsze dajemy w przecinkach.
    Wiele włókien, zaczęło bezpowrotnie kruszeć - niepotrzebny przecinek
    że wszystkie Maski, muszą założyć maski - niepotrzebny przecinek
    W ostatnim zdaniu może nie być przecinka, a może być. Takie moje zdanie.

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 23.04.2020
    Antoniuszu→Dzięki:)→Poprawiłem jak rzekłeś. Albo stawiam za dużo, albo za mało.
    Człek za krótko żyje na świecie, by się zdążył nauczyć zasad interpunkcji:))→Pozdrawiam:)
  • LeeaThorelli 23.04.2020
    Maska na maskę? Ukrywanie już ukrytych wad? Uciekanie od odpowiedzialności, nakładaniem kolejnych warstw? To nie może się udać, w końcu najgłębszą warstwa wyjdzie i zepsuje wszystko. Przyznam, że bardzo ciekawe i daje do myślenia. :)
  • Dekaos Dondi 23.04.2020
    LeeaThorelli→Dzięki:)→Świat nigdy nie wyzbędzie się, takich czy innych masek.
    Bo życie jest proste jak węzeł:)↔Pozdrawiam:)
  • Szpilka 24.04.2020
    Dekaos Dondi

    To nie życie jest skomplikowane, tylko ludzie, a drabbelek udany ??
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Dekaos Dondi bo czasem bez maski ciężko jest przejśc przez ulicę, a co dopiero życie. :D
  • Szpilka 24.04.2020
    LeeaThorelli

    Się nie zgadzam, nie każdy zakłada maskę, są ludzie wierni sobie mimo wszystko:

    Bardzo ważny i szanowany prezes przychodzi do lekarza i mówi, że ma wielkie problemy z wypróżnianiem się.
    Lekarz zrobił wywiad na temat diety pacjenta, ponaciskał brzuch i stwierdził, że on tam nic nie widzi. Kazał się prezesowi rozebrać i wypiąć. Po chwili mówi zaniepokojony:
    - Panie prezesie nie wiem jak to ująć, ale Pan nie ma odbytu???
    Na to prezes
    - Wiedziałem ... zalizali
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Szpilka nie twierdzę, że każdy, ale maska, niekoniecznie w tym złym znaczeniu, pomaga w niektórych sytuacjach. Dla przykładu, ja jestem introwertykiem, spotkania rodzinne, szczególnie nie z moją rodziną, bardzo mnie męczą, więc czasem muszę udawać, że wszystko jest ok, mimo że czuję jak uchodzi ze mnie energia. :)
    Tylko z drugiej strony, ile można udawać, że jest dobrze? ;)
  • Szpilka 24.04.2020
    LeeaThorelli

    A teraz się zgadzam, czasem trzeba maskę założyć, bo na szczerość mogą sobie pozwolić tylko dzieci, bez ponoszenia kosekwencji.
    Poza tym szczerość może mocno zranić, dlatego czasem wręcz trzeba poudawać ?
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Szpilka powiedzenie prawdy też nie zawsze pomaga, czasami ludzie nie potrafią zrozumieć drugiej osoby, a tłumaczenia też są męczące, więc założenie takiej "maski" bywa najlepszym rozwiązaniem. ;)
  • Szpilka 24.04.2020
    LeeaThorelli

    Znam ten zabieg - udawanie Greka i odwracanie kota ogonem - my dla ciebie wszystko, a ty taka niewdzięczna! Takim cwanym osobom prawdy się nie mówi, tylko podejmuje rekawicę i zaczyna gierkę w ich stylu ? To się nazywa - rany nie zrobić, a krew wypić ?
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Szpilka Tak, coś w tym stylu. ;D
  • Pasja 24.04.2020
    Szpilka ha ha ha fajny przykład ?
  • Szpilka 24.04.2020
    pasja

    ?
  • Pasja 24.04.2020
    Szpilka no, lody pierwsza klasa. Niezapomniany smak. Gwiazdki od Michelin *** ???
  • Szpilka 24.04.2020
    pasja

    Dzięki ? Kręcić lody fajna rzecz ?
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    LeeaThorelli →Bo w skrócie jest tak→Nie założysz maski i kogoś zranisz → to źle,
    założysz→toś fałszywy hipokryta:))
    Chyba każdy durszlak durszlak nosi:))
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    Szpilko→Lepiej chrupać patyk wyjęty z waty cukrowej. Bardziej wzmacnia:))
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    Szpilko→Nu szuk. Otóż to:))
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    LeeaThorelli→Czasami ciężko przejść bez maski, przez cokolwiek:)
  • LeeaThorelli 24.04.2020
    Dekaos Dondi ciężko jest komukolwiek dogodzić. :D
  • Pasja 24.04.2020
    Ciekawe maskowanie. Te maski to pewnie te z Chin.?
    Czasem trzeba założyć inna maskę, ale trzeba pamiętać kiedy ją zdjąć. Najważniejsze nie straszyć. Pozdrawiam

    A dlaczego nie na Bitwę!
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    Pasjo→Właśnie. Nie przyklejać na stałe,to naszego ego:))
  • Marian 24.04.2020
    Dobry tekst i to bardzo.
    Trochę mało dekaośny, ale to tylko swiadczy o tym, że inaczej też umiesz pisać.
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    Marianie→Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 24.04.2020
    Przebojowe, zabawne i inspirujące opowiadanie drabble, poruszające aktualny, ważny, popularny i ciekawy motyw psychologiczno-społeczny. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    Piotrek P.1988→Dzięki:)↔Słusznie prawisz:)i→Pozdrawiam:)
  • Shogun 24.04.2020
    Zacne drabble. Tak czytałem kilka razy, bom sensu z początku załapać nie mogłem, ale teraz już rozumiem. Hmm, z maskami jest taki problem, że jak pozbędziesz się jednej to pojawia się druga. I to, albo ty tworzysz tą nową maskę, albo to ludzi ci ją przypisują. Cóż, chyba nigdy nie uwolnimy się z ich wpływu. A najważniejszym pytaniem jest, skoro masek ogrom, to która jest prawdziwa?
    Pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 24.04.2020
    Shogunie→Dzięki:)→Zdaniem mym, każda maska jest→nieprawdziwa.
    Bo gdyby była prawdziwa, to po cóż ją zakładać, skoro to by nic nie zmieniło?
    To w ogóle złożony problem ludzkiej egzystencji:)→Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 24.04.2020
    Witamy kolejne drabble i życzymy wygranej.
    Literkowa pozdrawia
  • LBnDrabble 26.04.2020
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie. Czytamy, komentujemy i głosujemy plus uzasadniamy - Dlaczego?
  • „ Mimo to, profilaktycznie zdecydowano, że wszystkie Maski muszą założyć maski, które sprowadzono z dziwnej krainy.
    Po jakimś czasie uczciwie przyznano, że skutki zabezpieczeń, które miały pomóc, są gorsze od epidemii. Następna decyzja była łatwa do przewidzenia. Zdejmujemy i niszczymy maski, uszyte z ludzkich umysłów.” - dużo masek... Według mnie lepiej by wyszło gdybys użył jakiegoś synonimu, słowa zastępczego.
    Ludzie są jak cebula (cytując Shreka), mają warstwy.
    Ciekawe spostrzeżenie. Czasem lekarstwo jest bardziej szkodliwe od choroby.
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 26.04.2020
    ML↔Dzięki:)→Pomyślę nad synonimem. Chyba za bardzo zamaskowałem przekaz:))↔Pozdrawiam:)
  • pkropka 26.04.2020
    Czasem nie da się przewidzieć konsekwencji czynów. Tym bardziej, jeżeli są to działania w dobrej wierze.
    Najważniejsze to wiedzieć, kiedy się zatrzymać.
  • Dekaos Dondi 30.04.2020
    Pkropka→Dzięki:)↔Otóż to. Słusznie rzekłaś. Wiedzieć, gdzie się zatrzymać:)→Pozrawiam:)
  • 00.00 29.04.2020
    Umysł wyraża emocje, maski to cała gama mimiki.
    Te uszyte z ludzkich umysłów, pomysł walki z virusem na zasłanianie materiałami.
  • Dekaos Dondi 30.04.2020
    Zerka→Dzięki:)→Człek bywa zarazą. A walczyć z zarazą inną zarazą... to taką maskę trza zdjąć:))→Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania