Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble ••••LBnD↔15↔Bᴀɢɴᴏ

To taki metaforyczny skrót myślowy.

--------------------------------------------

 

Był inny. Zawadzał. Odkrywał ślady przezornie zadeptane. I chociaż pozwalał zaglądać w swoje, to i tak został wygnany na krawędź osady. Tam gdzie można przeżyć, rozmyślać i nic ponadto.

 

Pewnej nocy zbudził mieszkańców przeraźliwy krzyk. Gdy wybiegli z domostw, ujrzeli pomarańczową łunę. Spiesznie zaczęli gasić płomienie. Każdy był chętny. Dokonali niemożliwego.

 

Rankiem ujrzeli na skraju zwęglone ciało. Zaczęli pomstować, że to odmieniec dokonał zemsty, wzniecając ogień. Wrzucili go do jedynego bagna w okolicy. Woda przybrała błękitny kolor. Z różnych chorób zostali uleczeni ci, którzy dotknęli bagiennej toni.

 

Po jakimś czasie osada spłonęła. Nikt nie ocalał. Bagno przetrwało. Uzdrowiło tysiące istnień.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • LBnDrabble 24.09.2020
    Witamy drabble i prosimy o odpowiednie oznakowanie.
    Literkowa pozdrawia
  • Piotrek P. 1988 24.09.2020
    Ciekawe, oryginalne i zastanawiające. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 24.09.2020
    Piotrek P.1988→Dzięki:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 24.09.2020
    Ciekawa bagienna przypowieść. Niebieski kolorem dający nadzieję na uzdrowienie. Osada oprawców i niedowiarków poniosła karę. Bagno przetrwało.
    Miłej nocy
  • Dekaos Dondi 25.09.2020
    Pasjo→Dzięki:)↔Tak mniej więcej o to chodzi, ale rozumieć można też różnie↔Pozdrawiam:)
  • jakubvzc 24.09.2020
    Oryginalna historyjka. Motyw bagna, jako oaza uzdrowienia perfecto. 5 i pozdrowienia :)
  • Dekaos Dondi 25.09.2020
    Jakubvzc→Dzięki:)→No właśnie. A niby było bagnem. Do czasu:)↔Pozdrawiam:)
  • Bożena Joanna 25.09.2020
    Historia pełna niedomówień, ale kryjąca pewne przemyślenia. Nie doceniamy pewnych istnień i przyrody, która ma swoje tajemnice. Wspaniała lektura.

    Pozdrowienia!
  • Dekaos Dondi 25.09.2020
    Bożeno Joanno↔Dzięki:)↔Otóż to. Można spojrzeć na tekst inaczej.
    Jeszcze bardziej metaforycznie:)↔Pozdrawiam:)
  • Szpilka 25.09.2020
    Na filozoficzną nutkę, podobuje ? ?
  • Dekaos Dondi 25.09.2020
    Szpilko↔Dzięki:)↔Bo ja czasami tak mam, że pomyślę:)↔Pozdrawiam:)
  • Anonim 27.09.2020
    Tekst byłby bardzo fajny, jednoznaczny, taki przypowieściowy, gdyby nie to:
    "Rankiem ujrzeli na skraju zwęglone ciało. Zaczęli pomstować, że to odmieniec dokonał zemsty, wzniecając ogień."
    Że niby co? Pomstowali, że sam się spalił, nie naruszając domostw? Liche to.
    Są teksty, których siłą jest wieloznaczność, ale są takie, które powinny być jednoznaczne, moim zdaniem.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 27.09.2020
    Antoniuszu→Dzięki:)↔To jeno skrót myślowy. Nie wszystko napisane.
    Ale nie chciałbym ukierunkowywać przekazu→tłumacząc co miałem na myśli.
    W pewnym sensie, tekst nie jest tym, czym się wydaje. To bardziej symbol czegoś:)↔Pozdrawiam:)
  • Shogun 01.10.2020
    I dosięgła oprawców zasłużona kara. To co niby było złe, przetrwało, uzdrowiło tysiące, a tych, którzy uważali się za dobrych dosięgła zagłada Ironia losu, lub jak kto woli, sprawiedliwość.
    Pozdrawiam :)
  • LBnDrabble 02.10.2020
    Rozpoczynamy głosowanie.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy wg. zasady: 3 - 2 - 1 plus uzasadnienie, dlaczego?
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Pozdrawiamy
  • Format 02.10.2020
    Intrygujące i tajemnicze.
    Podoba mi się.
  • Dekaos Dondi 03.10.2020
    Format↔Dzięki:)↔Miało być takie trochę właśnie:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania