Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble → Drabiny

Mleczna poświata nakryła mgielnym całunem pępek świata. Czyli mnie.

Tak pomyślałem w czasie snu. W realnym świecie głupio myśleć w ten sposób.

Nie uchodzi być pysznym ciastkiem.

Można być zjedzonym i wydalonym jako pozostałość subiektywnej wielkości.

 

Mimo warunków zasłaniających ujrzałem drabinę.

Zacząłem wchodzić, by zdobyć najwyższy szczebel rozwoju. Zostać Mistrzem.

 

Będąc w połowie drogi, dostrzegłem obok drugą.

Gościu stał na pierwszym, ale i tak był wyżej ode mnie.

 

Po drugiej stronie zlokalizowałem następną.

Stał na ostatnim szczeblu, lecz był niżej niż ja.

 

Gdy się obudziłem, doszedłem – nie po drabinie – do wniosku,

że nie ważna ilość szczebli, tylko proporcjonalna wielkość obiektu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Anonim 16.11.2019
    Na im wyższą górę wejdziesz, tym z większym hukiem spadniesz.
    Ale prawdą jest, co piszesz: jednemu wystarczy stołek, a drugiemu mało ośmiotysięcznika.
    Nie każdy jest np kurą, aby: dać kurze grzędę... jeszcze wyżej będę.
    A czasem to żadna drabina niepotrzebna, jeśli woda nas nie podmywa...

    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 16.11.2019
    AG→Dzięki→O tuż to. Słusznie prawisz. Różnie to bywa:) Pozdrawiam.
  • dorota brzózka 17.11.2019
    Dekaos Dondi, tutaj był inny tekst, ale usunąłeś. Nie wiem z jakiego powodu, bo był zabawny. Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    Dorotko brzózko→Tak. Był:) Wrzucę w następnej kolejności. Czasami tak mam:) Pozdrawiam:)
  • JamCi 17.11.2019
    Ja tu widzę dwa aspekty. Jeden: dążenie do realizacji stawianych sobie celów i stawianie siebie na piedestale. Drugie ma tak, że im wyżej wlleziesz tym bardziej boli dupa jak spadniesz. A spacs musisz. Przyciąganie ziemskie jest nieubłagane.
    A cele: warto. Ale to się robi w kontakcie z ziemią :-)
    Miłego dnia.
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    JamCiówna→Dzięki→Co racja to racja. Chociaż sam lot jest przyjemny:) Pozdrawiam:)
  • JamCi 17.11.2019
    Dekaos Dondi ale spotkanie mniej. poza tym chyba nie. Pamiętam koszmary x dzieciństwa kiedy spadam plecami w dół. Straszne.
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    JamCi→Myślałem o długim swobodnym spadaniu, zanim spadochron się otworzy:)
  • JamCi 18.11.2019
    Dekaos Dondi aaaa... Aż tak wysoko ten piedestał? Nie ma spadochronu.
  • Pasja 17.11.2019
    Zależy z jakiego drewna zbudowane są drabiny i na jakiej podwalinie stoją. Upadki zawsze są bolesne.
    Ale nie należy się poddawać. Iść zawsze własnym tempem i mieć swoje zdanie. A własne ego nie pompować bo może pęknąć.
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    Pasja→Dzięki→Racja. Ważny też budulec drabin i na czym stoją. I żeby nie została ''mokra szmatka'' Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 17.11.2019
    Bardzo dobre drabble, 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    Piotrek P.1988→Dzięki→Pozdrawiam:)
  • pkropka 17.11.2019
    Bardzo dobre drabble, DeDo :)
    Każdy ma inne predyspozycje i inne cele. Nie warto się porównywać, bo można się zatracić i zgubić własną drogę.
    Lepiej trzymać się swojej drabiny.
    Ale też nie osiadać na laurach. Zawsze, kiedy jesteśmy pewni siebie, życie pokazuje, że jest inaczej. Ostatni szczebel nie istnieje :)
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    Pkropko→Dzięki→Fakt. Lepiej się nie porównywać. .. i lepiej by ostatni szczebel nie istniał... bo człek przestał by dążyć... lecz bez przesady...:)
  • Wrotycz 17.11.2019
    :) Dobra metafora. Przekonywująca i zrównująca wyzwania do stania się mistrzem. Nie trzeba być wodzem naczelnym, filozofem, ratować tonących, aby mistrzostwo w czymś osiągnąć. Proporcje wyzwań się zmieniają, są dostosowane do możliwości. Różnej wysokości drabiny, ale szanse identyczne.
    Optymistyczne mini, choć... trudniej się teraz 'usprawiedliwiać:)
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    Wrotyś→Dzięki→To fajnie, że optymistyczny.
    No właśnie.
    ''Różnej wysokości drabiny, ale szanse identyczne'' → O tuż to:) .Pozdrawiam:)
  • Angela 17.11.2019
    No i znowu fajnie i mądrze napisane. Dałbyś raz jeden do czegoś się przyczepić ; /
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 17.11.2019
    Angelo→Dzięki→Póki co istnieje:) Nic straconego:) Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania