Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble •••• LBnD↔35↔ƤƖɑղҽեɑ Lśղíҽղíɑ

Tak jakoś dawny tekst przypasował mi do tematu

-----------------------------------------------------------

 

 

Wielkie marzenie ma swój finał. Są na wyśnionej Planecie Lśnienia.

Co prawda nie dane im było dotrwać całą rodziną, ale chociaż oni mają to szczęście.

Jak setki innych, podobnych.

 

*

–– Tato! Tutaj jest bosko, ślicznie, cudownie. To ciepłe, kochające światło. Szkoda, że mama nie doczekała.

–– Taa... owszem… cudownie.

–– Wspominałeś o gigantycznej, przezroczystej kopule. Co pod nią jest?

–– Hmm… trzymają tam najbardziej groźne drapieżniki.

–– A po co?

–– Żeby się... przeistoczyły.

–– Nie rozumiem.

–– Ja też niewiele więcej. A swoją drogą, uważaj na siebie.

–– No coś ty, tato. Przecież są zamknięte. Sam powiedziałeś.

–– Niby racja.

–– Spójrz. Niebo się otwiera!

–– W ten sposób nas karmią.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Bajkopisarz 06.11.2021
    Jako pierwsze skojarzenie - nabrałem nieodpartego przekonania, ze owa mama jest właśnie w tej przeźroczystej kopule, przeistoczona w srogiego drapieżnika. Żmiję na przykład :) I że ojciec maczał palce w tej hecy.
  • Dekaos Dondi 06.11.2021
    Bajkopisarzu↔Bardzo mnie cieszy, Twoja "zakręcona" interpretacja. Przeważnie pierwsze skojarzenia, są najciekawsze.
    Nie wszystko jest... tak... jak się wydaje, że tak:)↔Pozdrawiam:)
  • Anonim 06.11.2021
    A ja na chwilę wpadłem.
    Po pierwszym zdaniu z dialogu pomyślałem, że ojciec i dziecko są po tamtej stronie, a pod kopuła ludzie, bo tu, na ziemi, jesteśmy skażeni złem, które jest zakaźne i dopada prawie wszystkich. A odchodząc najwyżej, zło zostawiamy na dole. Tyle tylko, że okazuje się - według Ciebie - że "to wyżej" jest kolejną kopułą. Czyżby połączenie wiary i teorii światów równoległych? ;)
    Dobra, spadam, wpadłem w zasadzie zobaczyć, czy nikt nie zareagował na moja ofertę sprzedaży biletu na koncert.

    Nara.
  • Dekaos Dondi 06.11.2021
    Antoniuszu↔Dzięki:)↔Wiem, że można tak na początku pomyśleć. Jak każdy tekst, każdy może rozumieć inaczej.
    I to jest właśnie piękne:)
    Pozdrawiam:)
  • Paweł Beer 07.11.2021
    A mi się to wszystko skojarzyło ze Stephenem Kingiem - to lśnienie, ta kopuła. I trochę z Jurassic Parc. I z tym, jeszcze, że każdy jest od czegość lub kogoś zależny... pokręcone to, ale przemawia do mnie
  • Dekaos Dondi 07.11.2021
    Paweł Beer↔Dzięki za "pokręcone" i otóż to, z tym... zależnym:)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 07.11.2021
    Według mojej interpretacji, drapieżnikami są bohaterowie tego genialnego opowiadania.
    5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 07.11.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Istnieje taka możliwość:)↔Pozdrawiam :~)
  • LBnDrabble 12.11.2021
    Witamy w zabawie ze stusłówkami!
    Życzymy ciekawych komentarzy po czytaniu drabble innych biorących udział

    Literkowa
  • Trzy Cztery 12.11.2021
    Ale zakręcone... Możliwe, że mama, wiedząc, że dziecko stanie się tak samo niebezpieczne jak tatuś (a może jeszcze niebezpieczniejsze?), przykryła ich oboje kloszem, żeby ratować życie swoje i innych. Lecz wiadomo - kocha ich oboje, mimo wszystko. Więc karmi, ogrzewa...
  • Dekaos Dondi 22.11.2021
    Trzy Cztery↔Dzięki:)↔Chciałem tak napisać, by wiele ścieżek było:)↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 12.11.2021
    Dla mnie to ziemia po zniszczeniu przez człowieka. Wybrani przez matkę ziemię pozostali przy życiu. Jednak ona doświadczona przez życie inaczej traktuje swoich mieszkańców i zsyła im na ziemię mannę z nieba, aby zrozumieli swoje postępowanie.

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 22.11.2021
    Pasjo↔Dzięki:)↔Ciekawa interpretacja też, rzekłem:)↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 13.11.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Tylko 1100 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 20 listopada /sobota/ godz. 23.59
    Dziękujemy wszystkim za udział i liczymy na Autorów! Na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.

    Literkowa
  • ... do szuflady 13.11.2021
    DeDuś?
    A mnie skojarzyło się z filmem pt. "Między piekłem a niebem" w reżyserii V. Warda z rewelacyjnym Robinem Williamsem w roli głównej/ nie wiem czy znasz ten film...
    Ale wiesz, jakie ja potrafię mieć skojarzenia... taka walka dobra ze złem/ogólnie mówiąc.

    Nieustające
  • LBnDrabble 20.11.2021
    Autorze, tylko do północy możesz zagłosować na najlepsze drabble!
    Zapraszamy na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Liczymy na Ciebie

    Literkowa
  • Ocalić Myśl 20.11.2021
    Dekaosie, bardzo interesujący klimat utworu. Podoba mi się możliwość wielu interpretacji. Czytam ten tekst kolejny raz i będę tu wracać. :) Pozdrawiam serdecznie.
  • Dekaos Dondi 22.11.2021
    Ocalić Myśl↔Dzięki:)↔W takim razie miło mi:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania