Poprzednie częściDrabble - Ciotka
Pokaż listęUkryj listę

Drabble↔LBɴD↔31↔Dᴏʙʀᴀ Nᴏᴡɪɴᴀ

Przygarbione starością, skrzypiący kościotrup, przykryty siwym lukrem.

Gałęziowe piszczele dźwigają szczątki zgniłozielonych skórek,

a chropowata otrupina, odsłania zepsute miejsca oczodołów pnia.

 

Na wierzchołku stado kruków.

Skrzeczą przeraźliwie,

oblepionymi zgnilizną piórami, wskazując kierunek.

 

Coś się zbliża. Wygląda obiecująco. Jednak wrzaski ptaków temu przeczą.

Nie chce wierzyć skrzydlatym trupiokrakaczom.

 

Przepowiednia głosiła, że zostanie ślicznie ozdobione.

Może nawet przyjdą oglądać, pod pajęczyną lśniących gwiazd.

Będzie potrzebne.

 

Chmura odsłania słońce. Gałęzie ronią łzy wzruszenia.

Jeszcze trochę i usłyszy dobrą nowinę.

 

Stalowe zęby podrzynają pomarszczone gardło.

Żółtawe wiórki drewnianej krwi, tryskają na boki ostatnią chwilą.

 

A niedaleko… szkółka leśna otulona śniegiem, czeka na wiosnę.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Piotrek P. 1988 08.08.2021
    Straszna mini-opowieść o końcu historii życiowej starego drzewa. Jednak z drugiej strony jest też i dobra wiadomość: Rosną nowe drzewa i jest ich więcej.
    Drzewa są dobre dla ludzi, sprzyjają ich zdrowiu, dlatego powinni oni sadzić ich więcej.
    ?????, pozdrawiam ☺️
  • Dekaos Dondi 09.08.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Masz rację w tym co napisałeś. Dzięki też za drzewka:)↔Pozdrawiam:)
  • Trzy Cztery 09.08.2021
    Napisałeś o dramacie starego i także... "brzydkiego", schorowanego drzewa. Drzewa chyba iglastego. Bo iglaste ścina się na święta Bożego Narodzenia. ('Przepowiednia głosiła, że zostanie ślicznie ozdobione"). Drzewko żyło "za długo". Zdążyło zachorować, "nabrać szpetoty". Sen o pajęczynie z gwiazdek raczej się nie spełni.
    Poetycko i bardzo smutnie o nadziei, która jest z nami - drzewami i niedrzewami - do końca.

    Bardzo dobre, wzruszające opisy i - całość.

    (zgniło zielonych -> zgniłozielonych)
  • Dekaos Dondi 09.08.2021
    Trzy Cztery↔Dzięki:)↔Podobają mnie się Twoje spostrzeżenia:)↔Zgniłozielonych zaraz poprawię:)
    Pozdrawiam:)
  • kigja 09.08.2021
    Opisy, jak z horroru, ale ostatni wers rozświetla tekst i przynosi oczekiwaną nadzieję.
    Bardzo dobra nowina.
    Przyroda jet własnowolna, wystarczy dać jej czas i spokój.

    Pozdrawiam :)))
  • Dekaos Dondi 09.08.2021
    Kigja↔Dzięki:)↔No właśnie. Po to jest ostatni wers:)↔Gdyby miała spokój, to faktycznie. Poradzi sobie:)
    Pozdrawiam:)
  • Bajkopisarz 09.08.2021
    Rozmija się rzeczywistość z marzeniami. Cóż, takie życie, nawet drzewa. Ciekawe czy następcy ze szkółki widzą siebie podobnie, czy maja już inne pomysły na przyszłość.
  • Dekaos Dondi 09.08.2021
    Bajkopiarzu↔Dzięki:)↔Hmm...nie pomyślałem w ten sposób. Trudno rzec,co sobie pomyślała "szkółka"
    Może mają jakieś inne plany?↔Pozdrawiam:)
  • Wrotycz 09.08.2021
    Dobra nowina... będę potrzebne.To clou, msz, tej zwersowanej prozy poetyckiej.
    Starość jest okrutna nie tak ze względu na obsypujące się zewnętrze (nota bene turpizmem tu pojechałeś do kwadratu!) jak na wnętrze. Stary egoista jeszcze da radę (a niech przy mnie skaczą) , ale ktoś, kto w swojej przydatności dla świata widzi rację egzystencji - biedny, oj, biedny on.

    Świetne obrazowanie, bdb jest, Dedusiu.
    Pozdrawiam serdecznie.
  • Dekaos Dondi 09.08.2021
    Wrotyś↔Dzięki:)↔Tu zewnętrznym opisaniem, chciałem jakby przedstawić wnętrze.
    Np: dźwigają szczątki zgniłozielonych skórek→umysł, może już nie działać, jak trzeba.
    Drugą część komcia→też prawdę rzekłaś↔zdaniem mym:)↔Pozdrawiam:)
  • Wrotycz 09.08.2021
    "Chropowata otrupina" - to najbardziej uderzyło, btw - świetny neologizm.
    Moja babunia, niesamowicie aktywna kobieta, pod koniec naprawdę długiego życia (102 lata), kiedy była już niesamodzielna, często szeptała: "Muszę żyć, kochają mnie".
  • Dekaos Dondi 10.08.2021
    Wrotyś↔No właśnie! Otóż to:)↔Pozdrawiam:)
  • Pan Buczybór 10.08.2021
    Trochę za dużo przecinków jak na moje oko, ale jak zwykle bardzo dobra proza... poetycka.
  • Dekaos Dondi 10.08.2021
    Panie Buczyborze↔Zasad interpunkcji, raczej nigdy nie pojmę.
    Stosuję intuicyjnie. A zatem... raz za dużo, lub za mało.
    Trochę wywaliłem, skoro rzekłeś:))↔Pozdrawiam:)
  • LBnDrabble 13.08.2021
    Witamy w Bitwie i życzymy dobrej zabawy ze stusłówkami

    Literkowa
  • LBnDrabble 16.08.2021
    ZAPROSZENIE!
    Rozpoczynamy głosowanie. Siedem drabble i tylko 700 słówek do zaczytania.
    Czytamy, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 20 sierpnia /piątek / godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania na Forum: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Liczymy na obowiązkowe czytanie i pozostawienie komentarzy.
    Literkowa
  • Ocmel 16.08.2021
    Nieco mroczne, ale jak pięknie opisane. Szczególnie lubię fragment o żółtych wiórkach krwi, bardzo obrazowy. Kto by pomyślał, że takie dramaty przeżywają drzewa.
  • Dekaos Dondi 16.08.2021
    Ocmel↔Dzięki:)↔Czasami teksty me, są nieco dziwne:)
    Czytałem niedawno książkę →''Sekretne życie drzew"↔Pozdrawiam:)
  • Akwadar 16.08.2021
    Twe myśli biegną mocno nieutartymi ścieżkami, nie da się ich obejść; albo się po nich podąża albo bezowocnie krąży wokół
    słów i wymykającego sensu.
    "Przygarbione starością, skrzypiący kościotrup, przykryty siwym lukrem.
    Gałęziowe piszczel dźwigają szczątki zgniłozielonych skórek..." - zapis czy za cienki do tego utworu jestem i nie nadążam...?
  • Dekaos Dondi 16.08.2021
    Akwadorze↔Dzięki:)↔To jeno skojarzenie ze starym drzewem→siwy lukier, śnieg... lub włosy u człeka.
    Podobnie ze zgniłozielonymi skórkami. Wszystko zależy od tego, co w umyśle się wierci i w jakim kontekście)
    A same zdania, czasami dziwnie układam:)↔Pozdrawiam:)
  • Vincent Vega 19.08.2021
    Liryczny opis odchodzącego drzewa, jak każdy koniec istnienia jest on podbawiony happy endu, a koniec przychodzi po prostu i zbiera z tego świata. Jedynie nadchodząca wiosna zwiastuje pojaiwnie się nowych istnień, których czeka identyczny koniec.

    Pozdrawiam serdecznie 5
  • Dekaos Dondi 19.08.2021
    Vincent Vega↔Dzięki:)↔Chciałem ową kwestię, tak inaczej przedstawić,
    lecz z pewnym "listkiem nadziei" na końcu:)↔Pozdrawiam:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania