Poprzednie częściPrzyjaciel część 1
Pokaż listęUkryj listę

Przyjaciel część 49

Cedr Atlantycki – okres zgromadzenia jego największej energii przypada od dziewiątego do osiemnastego lutego oraz od czternastego do dwudziestego trzeciego sierpnia. Energia drzewa uodparnia ludzi na trudności spotykane w życiu i wzmacnia ich odporność psychiczną. Wspomaga przezwyciężać małostkowość i drobiazgowość, wpływa na wrażliwość na problemy w skali makro i mające prawdziwą wartość, lecz niematerialną. Pomaga w rozwiązywaniu problemów zaistniałych w obrębie rodziny, uczy tolerancji i zrozumienia, wspomaga w przezwyciężeniu niechęci do nieznanego i dyskryminacji niezależnie od źródła jej pochodzenia.

Cyprys Wiecznie zielony – okres zgromadzenia jego największej energii jest od dwudziestego piątego stycznia do trzeciego lutego oraz od dwudziestego szóstego lipca do czwartego sierpnia. Pomaga odczuć miłość ukochanej osoby, przynosi poczucie spełnienia w uczuciach. Z drugiej strony uwalnia od lęku przed chorobą, śmiercią, stratą ukochanych i bliskich osób, zapewnia duchową nieśmiertelność oraz wzmacnia instynkt przetrwania. Wyzwala w ludziach poczucie łączności z otaczającą przyrodą, pozwala poczuć, że jest się jej częścią i odczuć oddziaływanie na sobie prastarych energii przyrody.

Czereśnia, tylko dzika nieszczepiona – okres zgromadzenia jej największej energii wypada w dniach od czternastego do dwudziestego drugiego czerwca i od dwunastego do dwudziestego pierwszego grudnia. Często niesłusznie nazywana tylko drzewem kobiet, chociaż jest wyjątkowo pomocna dla pań, które przed kontaktem z nią czują się porzucone, stare i niepotrzebne. Przeważnie lęki powstają pod wpływem czegoś nie zrozumiałego, wtedy wydaje się nam, że drzemią tam jakieś złe moce czyhające na nas. Energia drzewa umożliwia spokojne przeanalizowanie ich, przy tym pozwala zachować spokój i chłodną analityczną ocenę. Dzięki takiej postawie, później łatwiej przychodzi nam zaakceptowanie zmian.

Grab – okres zgromadzenia największej energii przypada od czwartego do trzynastego czerwca oraz od drugiego do jedenastego grudnia. Usuwa lęki związane z upływem czasu, pomaga osobom starszym uwierzyć, że ich życie ma sens i są szanowani za zgromadzone przez przeżyte lata doświadczenia. Upewnia nas, że warunki, w jakich żyjemy, ulegną wkrótce pozytywnej zmianie. Wspiera nas w przeświadczeniu kształtowania własnego życia zgodnie z naszymi potrzebami, przy tym nie krzywdząc innych osób. Podnosi odporność naszego organizmu i ułatwia aklimatyzację w nowym środowisku.

Grusza, tylko dzika nieszczepiona - jej energia pozwala zrozumieć siebie i zaakceptować własne niedoskonałości. Takie podejście do własnej egzystencji wpływa na harmonię we wszystkich relacjach, w jakie przez całe życia wchodzimy. Pomocna jest w wprowadzaniu pełnej równowagi w kontaktach z przyjaciółmi. Umożliwia zachowanie czystości duchowej oraz sumienia nawet w skrajnych warunkach. Dodaje siły przy godzeniu zwaśnionych stron.

Jabłoń, tylko dzika nieszczepiona - okres zgromadzenia największej energii od dwudziestego czwartego grudnia do pierwszego stycznia oraz od dwudziestego piątego czerwca do czwartego lipca, jest symbolem obfitości. To dzięki niej pozbędziesz się lęków dotyczących stanu posiadania i odnajdziesz nowe sposoby materialnego zabezpieczenia. Zaczniesz doceniać to, co już posiadasz. Wpłynie na rozszerzenie twoich możliwości twórczych. Poszerzy twoje spostrzeganie świata o doznania pozazmysłowe, zwłaszcza objawiane. Pomoże być ci szczerym i uczciwym wobec samego siebie i wszystkiego, z czym będziesz mieć kontakt. Ułatwi rozszerzanie horyzontów, zdobywanie wiedzy i nabycie mądrości życiowej. Wspomaga w zdobyciu dostatku i osiągnięcia płodności.

Jarzębina – opiekuje się znakiem zodiaku Strzelec, okres zgromadzenia największej energii wypada od pierwszego do dziesiątego kwietnia oraz od czwartego do trzynastego października. Zachęca do działania dodając pewności siebie, poszerza świadomość, pozwala dostrzec niedostrzegalne. Uczy korzystać z własnej intuicji. Pomaga usunąć wszelkie negatywne wpływy energetyczne, z jakimi miało się wcześniej do czynienia, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa, sprawia, by to, co do tej pory wydawało się trudne czy wręcz niemożliwe do realizacji, stało się łatwiejsze. Wzmacnia chęci do dochowania wierności ideałom, przekonaniom i pomaga w osiągnięciu życiowych celów. Dodaje energii zmęczonym pod koniec dnia i trudami życia w podeszłym wieku.

Jawor – swoją energią uszlachetnia duszę, czyni ją otwartą na to, co wzniosłe, czyste i idealne. Jednocześnie likwiduje lęki związane z kłopotami codziennego dnia, ułatwiając pozbywanie się obaw do swoich umiejętności. Wspomaga czynności na poziomie bytowym, dodaje sprawności i zręczności manualnej w czasie aktywności.

Jesion – okres zgromadzenia największej energii rozpoczyna się od dwudziestego piątego maja do trzeciego czerwca i od dwudziestego drugiego listopada do pierwszego grudnia. Energia drzewa pomaga w poznaniu i zrozumieniu własnych uczuć oraz targających nas emocji. Następnie ułatwia ich zaakceptowanie i jest pomocna w panowaniu nad nami. Szczególnie polecany jest dla ludzi zrezygnowanych, przepracowanych, smutnych i zniechęconych. Poprawia nastrój i dodaje siły do rozpoczęcia nowych przedsięwzięć lub kontynuowania trudnych obowiązków. Kiedy z pomocą drzewa poznamy swoje wnętrze, wtedy jesteśmy w stanie mądrze i konsekwentnie postępować, zajmując się przy tym rozwojem duchowym.

Jodła – opiekuje się znakiem zodiaku Koziorożec, jej okres zgromadzenia największej energii przypada od piątego do czternastego lipca oraz od dwunastego do dwudziestego pierwszego listopada. Pomaga odzyskać wewnętrzny spokój i radość życia. Pomocna jest w pozbyciu się seksualnych zahamowań, uspokaja skołatane nerwy, leczy z zazdrości. Ułatwia radzenie sobie z emocjami, szczególnie negatywnymi, które zagłuszają głos rozsądku. Wspiera nasze starania, kiedy musimy radzić sobie z nowym doświadczeniami często trudnymi. Siła drzewa ułatwia przepływ energii w nas, pomagając w usuwaniu nawet bardzo starych blokad psychicznych. Wspomaga oddychanie i wszelkie procesy życiowe naszego organizmu, wzmacniając witalność i wiarę w dobrą przyszłość. Pozwala zrozumieć piękno otaczającego nas świata i dodaje wiary w sens życia.

Kasztanowiec – opiekuje się znakiem zodiaku Panna, okres zgromadzenia największej energii jest w dniach piętnasty do dwudziesty czwarty maja oraz od drugiego do jedenastego stycznia. Łagodzi stany lękowe, koi dolegliwości duszy w chwilach załamania, poprawia nastrój w depresji i ułatwia zasypianie. Pomaga odnaleźć w sobie siłę do przezwyciężenia przeszkód, zwalcza lęki i niepokoje. Pomocny jest w pokonywaniu kompleksów związanych z inteligencją i możliwościami poznawczymi, niweluje bariery, które pojawiły się na tym tle i rozwiewa wątpliwości dotyczące zdolności do przyswajania wiedzy. Pozwala w pełni korzystać z zebranych doświadczeń oraz pobudza naturalną ciekawość świata. Korzystnie oddziałowywuje na sferę uczuciową człowieka, wzmacnia wiarę, że każda istota godna jest miłości.

Klon – opiekuje się znakiem zodiaku Byk, okres zgromadzenia największej energii wypada od jedenastego do dwudziestego kwietnia i od czternastego do dwudziestego października. Usuwa strach przed biedą i niepewnością materialną, przynosi poczucie bezpieczeństwa finansowego. Pomocny jest w realnej ocenie finansów, ułatwia rozwiązywanie problemów bytowych. Umożliwia nawiązywanie otwartych i szczerych relacji z innymi ludźmi i wnosi nas ponad wszelkie podziały narodowościowe i rasowe. Dodaje odwagi osobom chcącym spojrzeć na siebie krytycznym okiem i ujawnia okłamywanie siebie.

Leszczyna – jest dobrym materiałem na różdżki, ponieważ ma niezwykłą moc radiestezyjną. Pomocna jest w odzyskiwaniu równowagi po przeżyciach miłosnych i ułatwia podejmowanie decyzji związanych z uczuciami.

Lipa – opiekuje się znakiem zodiaku Rak, okres zgromadzenia największej energii osiąga od jedenastego do dziewiętnastego marca oraz od trzynastego do dwudziestego pierwszego września. Drzewo uważane za ochronne. Pomocne jest w uspokajaniu obawy o dom, rodzinę, bliskich. Wyostrza myśli, wspiera na duchu, pozwala poczuć własną wewnętrzną siłę. Inspiruje do twórczości i jest niewyczerpalnym źródłem natchnienia. Odpręża i uspokaja. Energia drzewa uwrażliwia nas na otaczający świat i istniejące w nim widzialne i niewidzialne energie, Wspiera rozwój takich uzdolnień, jak jasnowidzenie, wgląd w przyszłość i uzdrawianie przy pomocy metod niekonwencjonalnych. Usuwa nabyte obawy i uprzedzenia związane z tymi dziedzinami życia. Umożliwia prawdziwe rozumienie innych i wzmacnia przyjaźń.

Limba – pomaga pozbyć się kompleksów związanych z niską samooceną i brakiem akceptacji siebie, wzmacnia poczucie własnej wartości. Pomocna jest w usuwaniu lęków powstałych w nowych i nieznanych sytuacjach. Wzmacnia odporność i wytrzymałość na stres, pozwalając przy tym zachować własne ideały oraz pomagać przy ich realizacji nawet w niesprzyjających warunkach.

Modrzew – pozwala oderwać się od spraw przyziemnych i spojrzeć szerzej na otoczenie i uwrażliwia nas na współczucie. Pomocny w dokonywaniu wyboru tego, co jest naprawdę ważne w naszym życiu i pomaga odrzucić to, co niepotrzebne. Wspiera w pozbywaniu się cierpienia i rozpaczy po nieudanych związkach. Inspiruje w twórczości. Pobudza wewnętrzną energię, przynosząc entuzjazm i zapał do realizacji planów, dodając przy tym sił i wspomagając ich regenerację. Pozwala patrzeć na życie globalnie i budzi pragnienie poznawania świata, ludzi i duchowości.

Orzech włoski– okres zgromadzenia największej energii przypada od dwudziestego pierwszego do trzydziestego kwietnia oraz od dwudziestego pierwszego października do drugiego listopada. Energia drzewa uczy odpowiedzialności, odczucia przyjemności z wykonywanej pracy i satysfakcji z niej. Jest pomocna przy realnej i trzeźwej ocenie zaistniałej sytuacji, przez wzmocnienie inteligencji. Wspiera przy podejmowaniu decyzji i w czasie dokonywania wyboru. Korzystnie wzmacnia siły fizyczne i psychiczne. Obdarza sprytem, błyskotliwością, mądrością.

Olcha, lub inaczej Olsza (czarna, szara) - energie tego drzewa od prawieków chroniły ludzi przed oddziaływaniem zła, czarnej magii i uroków. Pomaga chronić się przed popełnieniem błędu, strzeże przed pokusami i pozwala zachować równowagę w działaniach i uczuciach. Doskonale wpływa na przywrócenie równowagi emocjonalnej zaburzonej oddziaływaniem lęków, pomaga zwalczyć skłonność do niepotrzebnego zamartwiania się na zapas. Wpływa na umiejętność odróżnianiu dobra od zła. Przynosi piękne sny i nie pozwala oddalać się marzeniom. Inni uważają je za zła drzewa, ponieważ zdaniem ich energia drzewa zakłóca funkcjonowanie organizmu, dlatego w ich otoczeniu niektórzy tracą energię do działania i łatwo popadają w depresję.

Sosna – opiekuje się znakiem zodiaku Wodnik, jej okres zgromadzenia największej energii wypada w dniach dziewiętnasty, dwudziesty dziewiąty luty oraz od dwudziesty czwarty sierpnia do drugiego września. Energia drzewa uczy jak właściwie gospodarować energią, aby osiągnąć zabezpieczenie materialne. Pomaga w uczciwym zdobyciu pieniędzy, skłania do właściwego inwestowania, przez wzmacnianie inteligencji. Pomocna jest w określeniu granic terytorialnych i psychicznych, usuwając ograniczenia, które sami sobie narzucamy. Dodaje sił do wychodzenia cało nawet w najtrudniejszych sytuacji. Wspomaga w odzyskaniu witalności i utrzymaniu aktywności.

Śliwa – tylko nieszczepiona, energia drzewa uczy bycia sobą, pozbawiając nadmiernego lęku przed krytyką i oceną. Mocno wspomaga przed uczuciem odrzucenia, ośmieszenia oraz drwiną, złośliwością, niweluje wszelkie obawy. Pomocna jest w wybaczeniu sobie błędów, które popełniliśmy oraz tych popełnionych wobec nas.

Świerk – dodaje pewności siebie. Pomaga przezwyciężyć lęk i nieśmiałość, zastanowić się nad swoimi mocnymi stronami. Zachęca do podjęcia ryzyka, aby osiągnąć sukces. Uczy obiektywizmu i pozwala zachować realizm we wszystkich poczynaniach. Energie świerku umacniają w nas poczucie godności. Uczą, jak zachować równowagę wewnętrzną i zewnętrzną, przypominają o pokorze wobec wielkich mocy duchowych. Pozwalają z odwagą patrzeć w przyszłość i śmiało realizować plany. Medytacja pod świerkiem przynosi spokój, wycisza i pozwala dotrzeć do najgłębszych warstw duchowych.

Topola – część osób zalicza topolę do złych drzew, ponieważ energia ich zakłóca funkcjonowanie organizmu. Dlatego w ich otoczeniu tracimy energię do działania i łatwo popadamy w depresję. Dla drugich odpowiada za uczucia wyższe miłość, litość, przyjaźń i za rozwój wewnętrzny. Kieruje ku szlachetnym celom. Pokazuje nowe ścieżki rozwoju w życiu.

Wiąz – opiekuje się znakiem zodiaku Waga, jedni przypisują mu cechy złego drzewa, ponieważ zgodnie z ich teorią energia wiązu zakłóca funkcjonowanie organizmu, przez to w pobliżu łatwo tracimy energię do działania i szybko popadamy w depresję. Zwolennicy przypisują mu właściwości drzewa pojednania. Pod nim siadając odnajdziesz zrozumienie i tolerancję dla innych kultur. Nauczy wybaczania i pozwoli z innej perspektywy spojrzeć na te osoby, które zaliczaliśmy do wrogów. Pozytywnie nastawia do ludzi i świata.

Wierzba – opiekuje się znakiem zodiaku Ryby, jedno z najbardziej tajemniczych drzew, było uważane za drzewo czarownic i ulubioną kryjówkę diabła. W rzeczywistości dodaje dużo siły i pomaga zrozumieć wszystko, co niezwykłe, a zwłaszcza magię funkcjonowania świata oraz prawa rządzące wszechświatem.

Wiśnia– tylko nieszczepiona, która wyrosła z korzenia, lub pestki, opiekuje się znakiem zodiaku Bliźnięta, drzewo seksu i zmysłowości. Jest wspaniałym antidotum na wszystkie smutki oraz troski, przynosi radość i szczęście. Pomocna w zachowaniu własnych zasad moralnych bez względu na sytuację i naciski innych osób. Pozwala odróżnić szczerą miłość i sympatię od podstępu i fałszu.

Tylko drzewa żywe mają pozytywne wartości energetyczne. Iglaste oddziałowywują cały rok, a liściaste często tylko od wiosny do jesieni, ponieważ w porze silnych mrozów zasypiają. Jeżeli chcesz oddać swoją złą energie drzewu, podejdź do pnia, połóż ręce na korze, albo przytul swoje ciało do drzewa i opleć je rękami. Kiedy chce się otrzymać od drzewa dobrą energię należy odwrócić się i oprzeć plecami. Jeżeli nie masz ochoty stać, usiądź u jego podnóża, najlepiej twarzą do słońca, poczuj na plecach dotyk kory. Oczy zamknij, wsłuchuj się w swój oddech, staraj się wyciszyć. Przez chwilę posiedź nie myśląc o niczym, posłuchaj szumu liści nad głową albo igieł. Dopiero po kilku minutach pełnego relaksu możesz się zastanowić, co czujesz, czy twoje ciało stało się silniejsze, a twój umysł jest odprężony. Z początku najprawdopodobniej niczego nie doświadczysz, lecz z czasem usłyszysz, lub poczujesz przepływ soku w drzewie i jego rytm. Jeżeli kiedykolwiek poczujesz ból głowy, lub dyskomfort przerwij kontakt, w ten sposób unikniesz pobierania złej energii. Kontakt utrzymuj tylko wtedy, jeżeli czujesz odprężenie i jest ci przyjemnie.

Inną ważną zasadą jest, żeby nie przynosić chorych poskręcanych gałęzi drzew, wyschniętych korzeni, czy huby do domu.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

  • NataliaO 13.09.2017
    Ile się dowiedziałam dziś o drzewkach ;) 5
  • Pasja 14.09.2017
    Wiele wiedzy o drzewach zostałeś w tej części. Czytając poczułam tajemną moc tych drzew. Poczułam dotyk i byłam jak w bajce. Odnalazłam w dzikiej gruszy coś dla siebie i w dzikiej czereśni. Tylko tak rzadko można je napotkać w przestrzeni tych sztucznych szczególnych drzew. Natomiast nie odnalazłam dla lwicy drzewa. Pozdrawiam serdecznie
  • Pasja 14.09.2017
    Szczepionych*

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania