Pokaż listęUkryj listę

Wiieeersz <*> Ramka

wielka to mądrość dostrzec swe wady

nie dla oklasków medali złotych

tylko by umysł w swym zadufaniu

nie zaczął wielbić ramki ciasnoty

 

to niebezpiecznie gdy łeb zakuty

w swą nieomylność komórek szarych

co może sfajczyć w samospaleniu

inne spojrzenie odmienne stany

 

w granicach jesteś swoich zabawek

gdzie tylko cieszy mały żołnierzyk

który zastrzeli pluszaki spoza

byś w swoją mądrość nadal mógł wierzyć

 

ty masz kochany mózg już wyprany

w jedynym proszku swego koloru

otwórz okienko wpuść świeży powiew

inne spojrzenie dostanie wzwodu

 

istnieje wszakże możliwość taka

pójdziesz ulicą dumnie i wzniośle

bliźniego belkę sobą zahaczysz

zmiażdży ci dupę wtedy się ockniesz

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (57)

  • Aisak dwa lata temu
    zmiażdży ci dupę wtedy się ockniesz

    Hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
    Pięknie o dupce bliźniego?
    I z mądrze i z sensem!
    Pozdrawiam Dekaosie ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Aisak↔Dzięki:)↔Za hahową roladkę:)?Przesłanie w sensie ogólnym. Chyba każdy siedzi w swojej ramce, bardziej lub mniej wyptęczonej:)↔Pozdrawiam?:)
  • MKP dwa lata temu
    Czy to jest celowy zabieg, że nigdzie nie ma przecinków?

    Przepraszam jeśli to głupie pytanie, ale jestem obeznany w poezji
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    MKP↔Dzięki:)↔Nie tyle celowy, jeno interpunkcji w wierszach, prawie nie stosuję↔Pozdrawiam?:)
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Czytając to, przyszła mi na myśl wyjątkowa osobistość. Strzeliło mi to skojarzenie jak grom z jasnego nieba i nic na to nie poradzę. Wiersz przedni, jakby pisany na pełnym luzie, no i ta subtelna dupa...??? Twór wesoły, tylko że w takich przypadkach to raczej płakać trzeba. I współczuć. I... zrozumieć? Daję oczywiście ???
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    ZielonoMi↔Dzięki:)↔Szczerze mówiąc, nie miałem kogokolwiek konkretnie na myśli.
    No chyba, że siebie:) Bo różnie bywa↔Pozdrawiam?:)
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Dekaos Dondi Dobra, dobra... ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    ☘️☘️ZielonoMi☘️☘️
  • szopciuszek dwa lata temu
    Taką ramkę to ciężko potłuc, ale na to pewnie poradzi owa belka ;)
    Mocno komuś pocisnąłeś, drogi Chaosku ^^
    Nie chciałabym się znaleźć po drugiej stronie Twojego pióra ;)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szopciuszkowa↔Dzięki:)↔Jeżeli pocisnąłem, to nie wiem komu?:)↔Masz racje. Trudno potłuc:)
    Chyba że jak rzekłaś. Ciężką belką↔Pozdrawiam?:)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Fajne, choć nie podobają mi się rymy, asonansy uważam za niechlujne, ale może to moja ramka ?
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pobóg Welebor↔Dzięki:)↔Tak w sumie, nie znam się na rodzajach rymów?:)
    Ważne, by nie były dokładne, jak dla mnie. Tak w mej ramce↔Pozdrawiam?:)
  • Poncki dwa lata temu
    Zdecydowanie każdy ma swoją ramkę ?

    Umieć zza niej wychynąć to sztuka?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Dzięki:)↔Właśnie. Można zdeformować, rozpychać ściany, nawet zrobić dziury, ale tak zupełnie, wyjść się nie da. Może to i dobrze... bo gdyby zupełnie, to popadniemy – w skrajność –zatracając cześć swojej tożsamości:)↔Pozdrawiam?:)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Jeno w tekście, też chodzi o ''źdźbło'' i "belkę"?
  • Poncki dwa lata temu
    Dekaos Dondi
    paradoksalnie źdźbła nie widać. a belka komuś aż przywaliła ;)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Zaiste. Nie wszystko jest jednoznacznie przejrzyste, w swojej... wadze?:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Hahahahah, prześmieszne z tą belką i dupą ??

    No cóż, zadufków i mędrków zatrzęsienie, się otrząsam i otrząsam, trzeba mi belką przywalić ?️‍♀️
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szpilka↔Dzięki:)↔Raczej z ramki nie da się otrząsnąć zupełnie, całkowicie.
    Tak po prostu człek jest skonstruowany?:)
  • ZielonoMi dwa lata temu
    Nie! Kto będzie że mną walczył z MM? ?
  • Szpilka dwa lata temu
    ZielonoMi

    A dyć ja wcale nie jestem bitna, jeno się bronię ?
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Cóż... Odnośnie do "ramek ciasnoty" z pierwszej strofki, mam pewne skojarzenie... Jedna z autorek (MartynaM), odpowiedziała na mój komentarz takimi słowami:

    nie chce mi się tłumaczyć "co autor miał na myśli", zresztą trochę wątpię, że mogłoby do Ciebie dotrzeć... masz zbyt ciasne ramy.

    Hmmm...

    Atak personalny nie powinien trafiać w "ramki" dyskusji o wierszu. On leży w innych "ramkach". Te można określić pewnymi słowami. Ale mi się nie chce.

    A to było tu (ku przypomnieniu):

    https://www.opowi.pl/cudzoziemka-a77094/
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Najlepsze rozmowy pod wierszami wyglądają tak:

    - Piękny wiersz!
    - Dziękuję (i tu można wstawić imię czytelnika)!

    I już.
  • MartynaM dwa lata temu
    W rzeczy samej tak się właśnie wyraziłam i podtrzymuję to zdanie. Uważam, że powierzchownie, bardzo przyziemnie czytasz wiersze. Dla mnie to ograniczenie, ciasne ramy, za które jakbyś bała się wejść i puścić wodze fantazji. Zobaczyć obraz i za nim podążyć.

    To nie był atak personalny, tylko stwierdzenie faktu na twoje wymysły pod wierszem. Tylko tyle.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Trzy Cztery↔Dzięki:)↔To jeno inna wersja tekstu z 2017 z takim samym tytułem.
    https://www.opowi.pl/r-a-m-k-a-a35703/
    Nie chodziło raczej o literackie sprawy (to "w innych ramkach") lecz o pewne przywary ludzkie,
    co każdego w większym lub mniejszym stopniu dotyczą, także mnie.
    Też nie lubię tłumaczyć, co miałem na myśli, bo to jakoś tam sugeruje tok myślenia.
    Czasami ktoś pomyśli tak, jakby autor nie pomyślał. I to jest piękne ?:)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Pozdrawiam?:)
  • MartynaM dwa lata temu
    Najbardziej mnie jednak śmieszy, kiedy w prostych wierszach podpierasz się klasykami. Komicznie to wygląda.
    Niemniej matołki wywyzszasz... ale skoro lubisz.?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Lepiej być matołkiem z wyobraźnią, niż tobą?
  • MartynaM dwa lata temu
    A później te matołki pędzą na złamanie karku i bronią swojej "mistrzyni", bo poglasiała... oni nawet nie mają pojęcia co robisz. I to jest twoją bronią.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, nie masz pojęcia o wielu terminach, o wielu zjawiskach.
    Np. Nie wiesz, czym jest "argumentum ad personam":

    Argumentum ad personam – chwyt erystyczny; postępowanie w dyskusji polegające na odnoszeniu się nie do argumentów przeciwnika, ale do jego osoby.

    W polskiej terminologii logicznej termin “argument ad personam” stosuje się w odniesieniu do argumentów atakujących osoby.
  • Szpilka dwa lata temu
    Trzy Cztery

    Nom, są jeszcze inne interesujące jak: argumentum ad baculum np., wtedy wyskakuje banda Łysego
    i wszyscy na jednego ?
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, kiedy piszesz bzdury, na dodatek złośliwie, co widać, słychać i czuć, to mam ci odpowiadać podobnymi bzdurami, a może krok po kroku, jal krowie na miedzy, tłumaczyć "co autor mial na myśli"?

    Prosty przyklad. Wiersz Igi ostatni. Trudny i ciężko w niego wejść, miałam kilka wizji, że policjant, bo pod latarnią najciemniej, no i pamiętnik jako coś, co wszystko przyjmie. Ty przeczytałaś "spisz mnie" i przyziemnie ze spisem ludnosci wyskoczyłaś... nie ma w tobie głębszej myśli, tylko praktyczna, prosta itd, a przecież poezja, to umiejętność fruwania.

    Ty sprawiasz na mnie wrażenie osoby, której podcięto lotki i nie może się oderwać od ziemi.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, napisz komentarz u Igi, zwróć się tam do mnie ze swoimi wątpliwościami, a odpowiem.
    Na zamieszczone powyżej zarzuty typu: "nie ma w tobie głębszej myśli" nie odpowiem
  • MartynaM dwa lata temu
    Dlatego twój odczyt wierszy, dla mnie jest nie do przyjęcia.
    Trochę roboty robi to podparcie się uznanymi poetami, bez tego klęska, lecz przy prostych, czesto prostackich, takie podparcie wypada komicznie. Jak róża przy kożuchu.

    Nie chce mi się z Tobą pisać. Przepaść nas dzieli i to strata czasu.
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Szpilka, o, wiele jest argumentów...
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, to nie pisz. I nie przywołuj Trzy Cztery pod wierszami, które komentujesz: "Niech tu przyjdzie Trzy Cztery...". Ja i tak nie reaguję na te wołania.
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, ty mnie przywołałaś, spójrz wyzej... niby nie życzysz sobie, zeby ciebie cytować pod tekstami innych, a sama to robisz? Nieładnie!

    DD, świetny wiersz, rym niedokładny za co brawa, treść do większości można przypiąć.?

    5
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, znowu czytasz bez zrozumienia.... Przywoływać autora, wypowiadając jego imię i nazwisko lub nick, TO NIE JEST CYTOWANIE...
    Kobieto...
    Pisałam, że nie rozumiesz wielu pojęć - kolejny przykład.
    Nigdy i nigdzie nie wspomniałam, że nie życzę sobie, żeby mnie cytować pod tekstami innych..
    Naprawdę. Nigdzie i nigdy.

    Uspokój się. Nie musisz ze mną walczyć. Lepiej rozmawiajmy o tekstach. Dyskusje o tekstach przynajmniej czemuś służą.
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, ja też po nazwisku ciebie nie wywoluję... cytowanie ma wiele synonimów- spr!

    Napisałaś, " to nie pisz i nie przywołuj Trzy Cztery pod wierszami, które komentujesz..." - odpowiem: Trzy Cztery, to nie pisz i nie przywołuj Martyny pod wierszami, które komentujesz!

    Widzisz, to działa w obie strony!

    Narka!
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    MartynaM, narka, narka.
    Zacytowałam tutaj Twoje słowa wyjątkowo i po raz pierwszy w życiu ze względu na tytuł i treść wiersza Dekaosa. Patrz, to tytuł i fragm. wiersza:

    Ramka
    ...
    tylko by umysł w swym zadufaniu
    nie zaczął wielbić ramki ciasnoty

    A to fragm. Twojego komentarza, skierowanego do mnie:

    masz zbyt ciasne ramy.

    Dekaos często komentuje wydarzenia na portalu w sposób, jak wyżej. A czyje jest tu źdźbło w oku, a czyja belka, to sobie rozgryź sama.

    Pa.
  • MartynaM dwa lata temu
    Trzy Cztery, ty nie rozgryzaj, widzisz jedno i chyba jesteś z tym szczęśliwa...?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    MartynaM↔Dzięki:)↔Aczkolwiek pod pierwszą wersją Ramki, Twój komentarz był zgoła inny.
    Pozdrawiam?:)
  • MartynaM dwa lata temu
    Dekaos Dondi, no pewnie że inny, bo i inny był rym.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    MartynaM↔Ech... czasami dopasowujesz kolor, do dawno wyschniętej ściany?:)
  • MartynaM dwa lata temu
    Dekaos Dondi, jak dawno wyschnietej? Przecież rzuciłes nowy kolorek, jeszcze bardziej zachwycający...
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Ale Cię tu lubią, tylko pozazdrościć. ???
  • ZielonoMi dwa lata temu
    MartynaM Trafił Cię, co? A już sama chciałam...
  • Akwadar dwa lata temu
    DD no, mówiłem już, że jesteś świetnym obserwatorem? Nie... No to mówię i dodam, że bardzo przyzwoicie wykorzystujesz tę umiejętność. Dla mnie bardzo ok :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Akwadar↔Dzięki:)↔Jak rzekłem wyżej, to dawny tekst, jeno trochę inaczej↔Pozdrawiam?:)
  • Akwadar dwa lata temu
    Dekaos Dondi chyba wcześniej nie czytałem, albo nie pamiętam...
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Akwadar↔Wyżej w komciu dla TrzyCztery jest link, jakbyś chciał zerknąć ?:)
  • Akwadar dwa lata temu
    Dekaos Dondi nie spojrzałem w komenty... sprawdzę, czy ewentualnie moje obecne zdanie pokrywa się z poprzednim :)
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Ha ha ha ?! Ale odlotowy wiersz z zaskakującym, energodajnym zakończeniem ?!

    5, pozdrawiam ☺️
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Miło mi, że energodajnym↔Pozdrawiam?:)
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Wiersz kapitalny, a moja zasada to nie mieścić się w ramkach. 5. Pozdrawiam ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    ...nie rozsiadać się w ramkach
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiazanie↔Dzięki:)↔A jeżeli już, to się rozpychać, na ile można↔Pozdrawiam?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania