Pokaż listęUkryj listę

Opoww *** 1.Nɑtʋɾɑlɳie   2.Pomimo

Zmieniony dawny tekst.

  

1

   

W szczerym polu obłuda więdnie. Pług rzeźbi w ziemi życiodajne blizny. Rani, by wzmocnić. Burza błyskawicznie rozsiewa deszcz. Powietrze w zaklęciu ozonem, rozsiewa ożywczy zapach. Pod sklepieniem nasion, rozbrzmiewają pierwsze piosenki wzrastania. Kiełkują maleńkie nuty, w cieniu przyszłych krzyżyków.

 

Kluczem gęsi natura otwiera drzwi horyzontu. W okrągłych wysokich szafach, słoje pełne żywicy, za pomarszczoną zasłonką. Zapraszają słońce. Oświetla ono próg, odległej szarej smugi. Nasącza nią życiodajnym ciepłem. Ponad pościelą z wilgotnej mgły, trąca błękitne dzwonki. Delikatne dźwięki, ledwo co słyszalne, jakby zlęknione nieco. Nie chcą zbudzić ciszy. I zająca. Śni o kapuścianej planecie, z marchewkami zamiast głąba.

 

Gdzieniegdzie wiatr rozwiewa warkocze wysokiego napięcia. Coś daleko odrzucone, zdeptane, zapomniane, oddycha z ulgą, tulone muzyką z kompozycji nadziei. Nie wątpi w sens wzrastania, w pionowych gałązkach strumieni. Na każdej zakwita śmiganie jaskółek. Koszyki z plecionek szybowania, drgają od trzepotu skrzydeł i niewidocznych śladów na niebie. Wianki z kwiatów przeplatane czerwonymi płatkami maków, tańczą śpiew skowronka. Powracają pierzaste białe pegazy. Tętnią kopytkami wyśnionych jednorożców.

 

Niewidzialne zauroczenia, przezroczystym, nieuchwytnym pięknem, tulą delikatnie zawołania zagubionych doznań. Tamują fałszywą krew, w poranionych łąkach umysłu. Jeżeli człowiek nie przeszkodzi, idąc za daleko, by wrócić w naturalny sposób.

     

 

Bonus – 2 

  

pęknięte filiżanki

na półce w szafie

 

brudnej ładnej

 

rozbity witraż obsrany przez muchę

okno otwarte

 

walczy z podmuchem

wiatru

 

a jednak

na całym podstawku

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • kigja 21.08.2021
    W szczerym polu obłuda więdnie. - Dobre!

    Powracają pierzaste białe pegazy. Tętnią kopytkami wyśnionych jednorożców.
    Baśniowa proza.
    *
    a jednak
    na całym podstawku - Słodkie i Barejowskie (bajerowskie)!
    (Oczko mu sie odlepiło. Temu misiu - tak mi sie skojarzyło) Bajery Barei xd

    Bonus bardzo mi się podoba.
    Pozdrówka!!!
  • Dekaos Dondi 22.08.2021
    Kigja↔Dzięki za "baśniową prozę" i misiowe oczko odlepione:))↔Pozdrawiam:)
  • piliery 21.08.2021
    Zadziwiające, jak można przebywać w różnych światach. Czystej poezji, fantazji, ironii, zabawy. Nie znalem takiego DD. Warto było. 5
  • Dekaos Dondi 22.08.2021
    Piliery↔Dzięki:)↔''jak można przebywać w różnych światach''
    Bywa, że jest to trochę męczące, w sensie ogólnym:))↔Pozdrawiam:)
  • Marian 22.08.2021
    Pierwsza cześć piękna, bomus do niej nie pasuje. Opublikowałbym to oddzielnie.
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 22.08.2021
    Marianie↔Dzięki:)↔Ziemia póki co, jeszcze na "całym podstawku"
    A zatem, bonus nieco pasuje. W tej kwestii, też:))↔Pozdrawiam:)
  • Pasja 22.08.2021
    Natura w połączeniu z innym światem. Dwa równoległe mieszają zdrową naturę z tą dokonującą się powoli ku zagładzie. To człowiek powinien przystosować pęd do samozagłady.

    a jednak
    na całym podstawku... tylko czy ziemia wytrzyma dłużej tkwić na nim

    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 22.08.2021
    Pasjo↔Dzięki:)↔Miejmy nadzieję, że tak.
    Choć z drugiej strony, nam Ziemia potrzebna, my Ziemi, właściwie do czego?
    Przez miliardy lat, mogła się bez nas obyć:)↔Pozdrawiam:)
  • Piotrek P. 1988 23.08.2021
    Baśniowo, lirycznie i wesoło. 5, pozdrawiam :-)
  • Dekaos Dondi 23.08.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Pozdrawiam :~)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania