Pokaż listęUkryj listę

Opoww *** Ituś i Ramka Pogardy

Tekst satyryczny

-------------------

 

Ituś ucieszył się szczerze, niczym prawdziwe dziecko, kiedy to na wysypisku śmieci, znalazł magiczną, porzyganą ramkę. Możliwe, że ktoś ją wyrzucił, gdyż w końcu przemyślał sprawę ostatecznie, a nawet dalej i ocknął się zawczasu. Jednak dla Itusia, był to bezcenny dar z nieba. Trzeba uczciwie przyznać, że od razu pojął, do czego owe znalezisko służy. Widocznie miał wprawę. Niezwłocznie też zaczął używać.

 

Na przykład na ulicy. Często wyjmował i kierował w stronę upatrzonego przechodnia. Wtedy fluidy umysłu obywatela, wpadały w obręb ramki. Dopóki nie wychodziły poza, obsługa nie naciskała spustu. Z chwilą jednak, gdy zaczęły się nie mieścić wewnątrz, z ramki wystrzeliwał skondensowany strumień pogardy.

 

Takiej prawdziwej. Od serca na kamieniu.

Aż biedny tubylec, zachwiał się niekiedy lub nawet upadł, na nie ten chodnik.

 

Iituś codziennie dziękował, że może spełniać przydatną misję. Wierzył, że całe rzesze innych, poprzez ów bodziec zrozumie, że stoi na niewłaściwej ścieżce.

Nie tej, gdzie ślady spustowego są.

  

Niestety. Kiedyś w nocy, szczęśliwego znalazcę nawiedziła ciemna zjawa. Usiadła na obrzeżu prawego łoża i obróciła w kierunku trwożnie zbudzonego, żółte oczka. Adresat zjawiskowego spojrzenia, posiusiał się ze strachu i wyzionął ducha, którego owa wciągnęła, z ironiczno proroczym, beknięciem.

 

Już nie posiadacz stanął przed Stwórcą.

Ów wyjął za pazuchy swoją ramkę.

Spojrzał w nią, zaś na Itusia.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • rozwiazanie dwa lata temu
    Opowiadanie w klimacie Dekaosa i nawet można poczuć sympatię do Itusia, niemniej tekst przestrzega przed zbytecznym zbytkiem, który może się dostać w nieodpowiednie ręce.5. Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiaanie↔Dzięki:)↔Tak trochę a propos, to zdaniem mym, nie ma ludzi dobrych lub złych... na 100%.
    Są natomiast, różne proporcje?:)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozwiazanie*:)
  • Poncki dwa lata temu
    Oj, Ituś, Ituś. Coś najlepszego wzgardził. Łatwą ścieżkę z ramką pogardy wybrałeś. Nie przejmuje się, tam gdzie pujdziesz spotkawszy wielu takich.

    Wesołe lecz po dłuższej chwilce zadumy już nie takie do końca???
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Dzięki:)↔Ano właśnie. Już nie takie do końca, a przecież każdy z nas swój koniec przeżyje.
    Pozdrawiam?:)
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Klimatyczne opowiadanie o zaskakującym zakończeniu, przypominające fragment jakiejś nieokreślonej gry wideo.

    5, pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Piotrek P.1988↔Dzięki:)↔Trudno mnie zdziwić, ale twoja koncepcja, gry komputerowej,
    to zaiste ciekawe podejście↔Pozdrawiam?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania