Pokaż listęUkryj listę

Opoww *** Mamo, pofrunę jak ptaszek

Z nosem przylepionym ciekawością do szyby, ogląda fruwającego ptaszka. Szybuje zwiewnie między gałęziami drzewa. Dziewczynka ma jedno latające marzenie. By latać, tak jak on. Nawet raz po raz, macha śmiesznie rączkami.

 

*

Matka ma za to sto spraw na głowie. Szykuje się pospiesznie do wyjścia. Słucha ją jednym uchem.

  

— A wiesz mamo. Też będę ptaszkiem i pofrunę.

–– Na pewno. Jesteś dzielną dziewczynką. Widziałaś gdzieś moją torebkę?

–– Rączki co mam, są skrzydełkami. Też wiesz?

–– Taa… już znalazłam. Na stole masz śniadanko. A telefonu nie brałaś?

–– Nie… ale ptaszki mają fruwkowe piórka, a ja nie mam. E tam, to nic.

–– Pewnie, że nic. O jest. Jak wrócę, pobawimy się w aniołki.

–– Obiecujesz, że będziesz patrzeć, jak pofrunę.

–– Tak. Oczywiście. A teraz buziaka i spadam.

  

*

Wychodząc, zapomina zamknąć odpowiednio okno, jak to zazwyczaj czyni.

   

*

Będąc kawałek od domu, słyszy z góry wesołe wołanie. Córka siedzi na zewnętrznym parapecie. Dynda pociesznie zwisającymi nóżkami. Buzia radośnie uśmiechnięta, a rączki żwawo falują, roztrącając cząsteczki powietrza.

 

— Mamo! Spójrz na mnie. Patrz jak obiecałaś. Jestem ptaszkiem. Za chwilę pofrunę!

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • rozwiazanie dwa lata temu
    Dekaosie małe dzieci nie zostają same w domu. Sąsiadka, miałam przypilnować dziewczynkę i właśnie w tym momencie trzyma ją za nóżkę i wciąga do pokoju, a mama z dołu wola -Kochanie nie zapomnij zjeść śniadanka, bo skrzydełka nie wyrosną. Jednym słowem wszystko kończy się szczęśliwie.5. Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Rozaiazanie↔Dzięki:)↔No wiem, że przeważnie nie zostają same i ktoś zdąży wycofać z marzeń... no ale różnie być może... Pozrawiam?:)
  • Poncki dwa lata temu
    https://www.youtube.com/watch?v=AdZCxVqnuSw&list=RDCMUCv98nH5lII-twQqyvFVRe8Q&index=1

    Ręce mi się pocą.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Dzięki:)↔Film robi wrażenie... że za chwile, spadnie:)↔ To drugi link, z tym filmikiem.
    Pierwszy na innym portalu
    Pozdrawiam:)
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Makabryczne dosyć, ale faktycznie tak często ze sobą rozmawiamy.
    5
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Józef Kemilk↔Dzięki:)↔To właśnie też chciałem zaznaczyć↔Pozdrawiam?:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Dekaos, zatrważające ? Znak czasów, nikt nikogo nie słucha pochłonięty własnymi sprawami albo z nosem w telefonie.

    ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szpilko↔Dzięki:)↔Ano tak bywa, zaiste. A filmik widziałaś?↔Pozdrawiam?:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Dekaos

    Nie, ale zaraz obejrzę ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Dekaos

    Skóra mi ścierpła, co za bezmyślni dorośli, ręce opadają ?
  • szopciuszek dwa lata temu
    Już trochę znam Twoje pisanie, więc podejrzewałam, że tak to się może skończyć. I tak nieprzyjemnie.
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szopciszkowa↔Dzięki:)↔No tak. Skoro znasz, to i słusznie pomyślałaś:)↔Pozdrawiam?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania