Pokaż listęUkryj listę

Opoww *** Noᴡʏ Roᴄᴢᴇᴋ ɪ Dʀᴢᴡɪ ᴅo Poᴢᴀᴄᴢᴀsᴜ *** Życzenia

To taki nieco, przednoworoczny ciemnawy humor

-----------------------------------------------------------

 

 

Stary Rok – trzydziestego pierwszego grudnia, dwa tysiące dwudziestego pierwszego roku – ziewa nostalgicznie pod maseczką, w bujanym fotelu. Jednakowoż nie oznacza to bynajmniej, że nas figlarnie buja. Po prostu zwyczajnie nie ma ochoty na takie hece. Odczuwa serdeczne zmęczenie z powodu dźwigania w sobie: miesięcy, tygodni dni, godzin i wszystkiego, co w nich zawarte było. Dobre i złe. Tyko malusich sekund jakoś dziwnie żal. Tak wesoło łaskotały czasoprzestrzeń ego, gdy raz po raz, smutkiem przyozdobione było. A poza tym zło w sekundzie trwało naprawdę niewiele. No chyba, że akurat ktoś kogoś zastrzelił. Teraz, kilka chwil przed północą, ucichły jakby zlęknione. Może przeczuwają, że razem z nim muszą odejść. Nie będą już nigdy przemijać. Nowe, które je zastąpią, owszem.

  

Z rozmyślań wygania go to, co prorokował zobaczyć. Widzi swojego małego. Wyskoczył nie wiadomo skąd. Markotny taki, bo stęskniony i niecierpliwie drepci, gdyż pragnie przejąć pałeczkę, by dzielnie dzierżyć w następnym. Stary Rok, z racji tegoż widoku, aż zaskrzypiał łzami w oczach, lub raczej sfatygowanym, wiklinowym fotelem. Wie, co teraz nastąpi. Tradycyjna kolej rzeczy. Nic na to nie poradzi. Brzdąc ma w ręce nóż. Ostrze wyostrzone wyczekiwaniem, sąsiaduje z rękojeścią, na której widnieje, pięknie wyrzeźbiona sentencja: Dosiego Roku 2022.

 

Następca bujanego fotela, dla dezynfekcji, przemywa spirytusem zaznaczoną łukowatą kreskę, poniżej jabłuszka. Stary też przemywa tym samym płynem to samo miejsce, lecz od środka, by lżej mu było przejść na drugą stronę, do bezpowrotnej krainy. Albowiem żałość w nim wzbiera z racji tego, że się kończy. Przypomina sobie, ile to zdarzeń i różnorakich odczuwań w nim przeminęło, chociaż nie zawsze z wiatrem, lecz często pod wiatr.

 

Wesoły malec przyobleczony w pozytywny, pełen nadziei uśmiech pod maseczką, podchodzi bliżej do zadania. Staje na podstawionej ryczce, gdyż niewielki z niego berbeć i bez podwyższenia, by nie dosięgnął, gdyż ma za krótką rączkę. Za to silną i wprawną. Przykłada nóż w nacechowane miejsce i podrzyna gardło, siedzącemu w bujaku. Mieszanka kolorowych fajerwerków i zeszłorocznej krwi, spływa z małej dłoni na podłogę. Przeistacza się w gałązki wikliny, która sama siebie, formuje w nowy lśniący fotel. Poprzedni rozpada się w pył, dlatego były siedzący już nie siedzi, tylko leży. Nowy Roczek, pchając stopy trupa, przesuwa ciało przez próg. Robi pa pa i zamyka Drzwi do Pozaczasu, wiedząc że za rok, to on zostanie przesunięty.

 

Z futryny wystrzeliwują sztuczne ognie,

na przekór wszystkiemu: zielono–żółte–błękitne.

 

Następca siada na Nowym Fotelu.

 

Wtedy przychodzi Pani Sprzątaczka.

Zmywa mopem resztki krwi,

i sprząta pozostawiony bajzel.

 

Także wali mokrą ścierką Nowego Roczka,

by go wzmocnić oraz wystukać niezdrowe zapędy,

żeby chociaż nie był gorszy.

 

 

 

**************************

jeśli nie będzie to ranić bliźnich

niech każdy swoje

marzenia ziści

 

lub wspólne jakieś

nawet dla innych

byle jakie

 

żeby nie było

iż to co wyżej

brakiem tradycji zakryte

 

Szczęśliwego Nowego

*Wszystkim*

Życzę

 

d↔?↔d

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • Domenico Perché 30.12.2021
    Ekstra tekścik i dziękuję za życzenia! Do siego roku!
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Domenico Perche↔Dzięki i dosiego też życzę Ci→Pozdrawiam?,
  • Wrotycz 30.12.2021
    Krwawy koniec, Dedusiu :) Bezwzględność nowego pokolenia, ale co tam. Uśmiech przez łzy.
    Wszystkiego Literackiego Ci życzę i Twoim Czytelnikom też.
    % oczywiście :)
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Wrotyś↔Dzięki:)↔Za życzenia i Tobie też, co Ty mi↔Pozdrawiam?,
  • Anyż 31.12.2021
    ?
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Anyż↔Dzięki:)↔Powiększyłem ?i ujrzałem i nawzajem↔Pozdrawiam?,
  • Cicho_sza 31.12.2021
    Dziękuję za życzenia, oczywiście u DD nie mogło być prosto :) Fajerwerkowe morderstwo na Starym Roku bardzo wymowne. Pozdrawiam :)
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Cichoszka↔Dzięki:)↔Ano. Może bym potrafił zwyczajnie, no ale...↔Pozdrawiam?,
  • Marian 31.12.2021
    Dziękuję za życzenia. Tobie też życzę dobrego roku i nowych dekaośnych tekstów.
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Marianie↔Dzięki też za "dekaośnych"↔Pozdrawiam?,
  • Opalony Ernest 31.12.2021
    Przednie pisanie.
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Opalony Erneście↔Dzięki:)↔Pozdrawiam?,
  • Piotrek P. 1988 31.12.2021
    Kapitalnie przebojowa akcja! ?
    ? ? ? ? ?, pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Piotrek P.1988↔Dzięki za "przebojowa"↔Pozdrawiam?,
  • Jordan Tomczyk 31.12.2021
    Tekst napisany niezwykle barwnym językiem. Ciekawa metafora. Dziękuję za życzenia i oczywiście wzajemnie ??
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Jordan Tomczyk↔Dzięki:)↔Lubię czasami tak "kwieciście"↔Pozdrawiam?,
  • Trzy Cztery 31.12.2021
    "... i podrzyna gardło, siedzącemu w bujaku. Mieszanka kolorowych fajerwerków i zeszłorocznej krwi, spływa z małej dłoni na podłogę".

    Ciche fajerwerki u Ciebie, Dekaos. A więc mój pies się nie wystraszy. To dobrze.

    Ja też życzę Szczęśliwego Nowego. Tobie, i wszystkim.
  • Dekaos Dondi 31.12.2021
    Trzy Cztery↔Dzięki:)↔Miło mi, że się nie wystraszy. Widocznie coś mnie tknęło↔Pozdrawiam?,
  • ... do szuflady 01.01.2022
    DeDulku ?❣️
    Przede wszystkim to dziękuję za życzenia... Tobie również życzę wszystkiego co NaJlEpSZe??

    A ja wypiję za zdrówko tego "maluszka" ... a patom "mokrą ścierką Nowego Roczka,
    by go wzmocnić oraz wystukać niezdrowe zapędy," ???

    Nieustające??
  • Dekaos Dondi 01.01.2022
    Szu fi fi?↔Dzięki za Naj:)?↔Jeno nie za mocno mokrą ścierką, by do końca???↔wytrwał roku, świadom:)
  • NAjlepszego w Nowym Roku!
  • Dekaos Dondi 01.01.2022
    Edward Handscissors↔Dzięki?→I wzajemnie:)?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania