Pokaż listęUkryj listę

Opoww *** Niewdzięczny Ząb

Inna wersja tekstu z↔2.11.2017

---------------------------------------

 

Budzi mnie krzyk w zębie.

   

Wrzeszczy jak opętany. Aż czuję zgrzytanie sąsiadującej plomby. Wsadzam palucha do gęby i głaszczę gościa po szkliwie, mając nadzieje, że jakoś ulżę jego cierpieniu. Nawet szudram na całego. A on nic. Nadal się wydziera. Małe to takie, żółtawe, a głośne jak stado dzwonów, w pijanej dzwonnicy. Aż mnie od tego hałasu, głowa rozbolała. Ślepa kiszka to już zupełnie nie wie, co jest grane, bo biedna nic nie widzi, przez te kłębowisko podrobów.

 

Ząb, który nadal wrzeszczy i narzeka, niczym diabły przy pustych kotłach, postanawia iść ze mną do specjalisty, który jemu mnie usunie.

  

Nie mam nic przeciwko temu, bo cały ten tumult, jest nie do zniesienia, na czymkolwiek.

   

Siedzę razem z zębem w gabinecie na fotelu. Niby nic takiego dziwnego. Odrobinę jestem zaskoczony wyglądem specjalistów. Dwa ogromne zęby siekacze, w białych kitlach, mają chyba z dwa i pół metra wysokości oraz gryzący wygląd. Każdy stoi na wielgachnym korzeniu. Kiwają się na wszystkie strony, ale jakoś zawsze wracają do pionu.

  

Jedyne pocieszenie to takie, że im z oczu nie źle patrzy, bo takowych nie mają. Za to posiadają dwie ręce, z muskułami na kształt, plomb. Tym jestem bardziej zaskoczony, bo zęba z kończynami, przyszło mi widzieć, po raz pierwszy. Uśmiechają się przymilnie, srebrnymi koronkami korygującymi zgryz. Za nimi na ścianie wiszą dwie skrzyżowane szczoteczki do zębów, pokaźnych rozmiarów.

  

Zupełnie niespodzianie, wyrywają mnie z zęba.

  

Teraz biedak jest cicho, bez wrośniętego człowieka, czyli mnie. Przestałem go boleć. Trochę jednak za wcześnie, wstecznie pożałowałem. Domniemam, iż zaplanował zemstę za udrękę. Widzę, jak zaczyna rosnąć. Po chwili jest taki wielki, jak jego ziomkowie. Zauważam, że złowrogo na mnie popatruje, bo mu nagle z tej ulgi, oczy wyrosły. Wściekle macha korzeniem, niemiłosiernie drapiąc podłogę, dźwiękiem paznokcia po tablicy i śpiewu łabędziej kosy.

  

Nie upada skubaniec. Popatruje na swoich współbraci. Kiwają przytakująco.

   

Rzuca się na mnie. Podskakuje wysoko, a spadając, skręca korzeń pod kątem prostym i przebija nim moje ciało. Za chwile, poprzez mokre flaki, wykukuje owe narzędzie z tylnej części oparcia fotela. Kukułka z zegara, której czas już minął.

   

Jestem niczym uroczy motylek w gablocie, przyszpilony szpilką.

Ostatni widok jaki dostrzegam,

jest na wskroś banalny.

Szkielet szczoteczki tańczącej z zębami.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (15)

  • ZielonoMi dwa lata temu
    Buahahahaha!!!???"Budzi mnie krzyk w zębie", a ja czytam "w gębie".?? Pozamiatałeś tym tekstem, już nie banan, a cukinia na ryju zakwitła. I fajne podejście od dupy strony, może nie wiemy, że bolimy bardzo? Bo mamy to często w naturze, prawda? Piąteczka jak najbardziej zasłużona.??
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    ZielonoMi↔Dzięki:)↔Ano. Prawda. Często nie patrzymy od tej strony:)
    To dawny tekst, lecz trochę zmieniony i z innym zakończeniem:)
    Pozdrawiam?:)
  • Flanderspoppy dwa lata temu
    Ciekawy wieczorny umilacz :) Jak zwykle czytane z przyjemnością !
    Kłaniam się :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Flanderspoppy↔Dzięki:)↔Jam rad, że "wieczorny umilacz":)↔Odkłaniowuję się?:)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    HA!! Jestem pewien, żeś widział ten dentystyczny odcinek Jama Łasicy!!! Tam też był wielki potwór-ząb.
    Pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    P.W↔Dzięki:)↔Przyznam, że nie widziałem:))↔Tu raczej o co innego bardziej chodzi?:)
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Dekaos Dondi nie ma na YouTube tego odcinka niestety... Nekromancja ortodontyczna uczyniła tam przez Pawiana niemałe spustoszenie...
  • Poncki dwa lata temu
    "Na szczęście" moją siudemkę, dentysta przypadkiem skruszył szczypcami na kawałki przy wyrywaniu.
    Później już poszło łatwo z czterema korzeniami........
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Poncki↔Dzięki:)↔A zatem jesteś w miarę bezpieczny, skoro nie wszystkie... :)↔Pozdrawiam?:)
  • Trzy Cztery dwa lata temu
    Szkielet szczoteczki jak kostucha i martwe zęby jak zĄbi... Och... ?
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    TrzyCztery↔Dzięki:)↔Fajne skojarzenie... ząbi↔Pozdrawiam?:)
  • Charlotte41 dwa lata temu
    Również mam problemy z zębami, więc opowiadanie mnie zaciekawiło. Moja ocena to 5 :)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Charlotte41↔Dzięki:)↔Zatem miło mi. To znaczy, że zaciekawiło↔Pozdrawiam?:)
  • szopciuszek dwa lata temu
    Jaki uroczy taniec śmierci na sam koniec. ;) Dzięki przelaniu na papier cząstki twojej niesamowitej wyobraźni, czytelnik może łatwo zagłębić się w historii. Dać się poszudrać, jak ten ząb. ;)
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Szopciuszek↔Dzięki:)↔To dawny tekst, jeno trochę zmieniłem, bo jak czytam↔po czasie→to tak już mam:)
    Fajnie, że zdołałem poszudrać:)↔Pozdrawiam?:)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania